søndag 7. august 2022

Too Cool For School

Hej med jer. 

Efter en kort pause er jeg, DT-Line, tilbage med et tilbagevendende tema i mine albums: Skolestart. 


Jeg plejer at tage et billede af vores drengen på første skoledag og det bruger jeg i layoutet. Det er sjovt at se hvordan de har udviklet sig fra helt små 1. klasseelever og så op til 7. klasse som de starter i på mandag. 

Det er altid lidt en udfordring at få gjort layoutene forskellige, så årene ikke ligner hinanden. Billederne er typisk meget ens og der er ikke så meget andet at fotografere, så det handler om at være kreativ og tænke ud af boksen. 

 


Jeg har nogle skole embelishments og forskellige papir der er skole eller skrift/bogstavsrelateret. Men jeg har ikke lyst til at bruge det samme hver gang. Så jeg er altid på udkig efter kort, papir og embelistments der kan bruges til skolestart.



I 2020 kom drengene hjem med 14 bøger til sammen der skulle pakkes ind. Så jeg fik en ide om at ligge bogbindet sammen, tage et billede og bruge som titelkortet. Så behøvede jeg heller ikke at skulle lede efter papir til titelkortet og det blev dermed unikt for det år. På den måde kommer titelkortet også til at fortælle en historie. I det her tilfælde, hvilket bogbind drengene synes om i dette år. Man kunne bruge samme trick med mad, vasketøj, naturbilleder, legetøj eller andet.

Oven på satte jeg puffy tal thickers, så der kom lidt tekstur i billedet også. Fillerkortet består af et kort fra PaperPersonShop og uglen er fra en October Afternoon Carpe Diem kollektion. Journalkortet er et gammel Studio Calico kort.




Til 2021 havde jeg fundet et perfekt printable kort fra Studio Calico med blyanter. Ovenpå satte jeg puffy thickers, igen med årets klasse. Selve journalkortet fandt jeg i mit arkiv. Det er et virkelig gammelt kort og jeg bliver så glad når jeg finder gamle kort, som endelig passer til et layout. Jeg lavede selv et fillerkort med en sticker fra October Afternoon og et par wordstickers som passede til. Alpha stickers på titelkortet er fra October Afternoon (Jeg har virkelig meget October Afternoon :) !! )

 På mandag går det løs igen med en ny første skoledag og et nyt layout.

 


 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar