onsdag 17. august 2022

Egengjorda PL-kort med distress oxid och stämplar

 Hej DT-Gunilla här,

Man inspireras verkligen av varandra märker jag, och mina DT-kollegor har alla inspirerat mig med egengjorda PL-kort, dekorationer och färger. Den här sidan skulle jag kalla att den går i monokrom stil där det turkosa och gröna kommer igen, och sen så plockar jag upp lite gult och så sticker det ut med orange


Förrförra året experimenterade jag med mina distress oxid-färger, och kom på att jag kunde göra PL-kort av dessa. Jag stämplade "fall" (höst) från ett stämpelset från Ali Edwards (Season). 


Min titelsida är alltid veckonumret, och här i mindre formatet 4X3 stämplat med "Malins stämplar": Vecka. Sen har jag klippt ut en remsa från ett papper med infärgat med distress oxid, som blivit över. Samt lite washitejp och vellum.


Texten är viktig för mig, och jag har köpt ett stämpel set med ord som har med ARBETE att göra, från Ali Edwards. Sen har jag stämplat "meeting" och "busy" som titlar och skrivit på min skrivmaskin under. 


Jag har även stämplat på vitt papper och klippt ut dessa runda pappersbitar, där den ena biten är satt på små kuddar för att få lite dimension.


Även hjärtan är utklippta från resterna av ett gammalt mönstepapper.


Här nedan är fler hjärtan som jag klippt ut. Texten på fotona är gjord i LetterGlow-appen för iphone. Formatet på de små fotona är 2X2 och jag brukar göra det som collage innan framkallning och sen klippa ut dem.


Bakom ett av fotona så har jag satt en extra tag som kan dras ut med ett guld-band.


På denna tag har jag satt det foto som inte fick plats någonstans på sidan.


Tack för titten!

DT-Gunilla

Följ oss gärna på instagram @projectlifeinorden
(och följ gärna mig också på @gunilla_pysslar)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar