søndag 29. oktober 2023

Enameldots, cirklar, färgsplatter - och mer exempel på dekorationer till dina PL-sidor

 Hej, 

Idag är det jag, DT-Pernilla, som (förhoppningsvis) ska inspirera er som också scrappar/PL:ar.
När jag skapar PL-uppslag kan jag emellanåt känna att jag har samma typ av dekorationer och inte varierar mig så mycket. Då brukar jag bläddra igenom tidigare uppslag som jag gjort för att titta på dekorationer jag tidigare skapat/använt för att kanske påminna mig om sånt jag inte använt på ett tag. 

Så idag tänkte jag att ni ska få hänga med i ett pärlband av bilder med olika typer av dekorationer jag använt. Kanske hittar ni en ny variant ni inte testat eller påminns om något ni gjort innan men glömt av?

Här har ni flera varianter på ett och samma PL-kort:
Stämpel med "färgklick", utstasade ringar, textstämpel och Washitape.


Vitt färgstänk som jag gjort med akrylfärg, effektfullt och gör att fotot får lite annan karaktär.


Utstansade "vimplar/tags" där jag valt att stämpla text, men kan vara lika
snyggt att bara ha de som som de är utan text.


Utstansade cirklar i olika storlekar, lätt att matcha fotot med färger genom att
stansa ut i mönsterpapper som du tycker passar för sidan/fotot.


Här ser ni både utstansad "geotag" i foam och stämplat gräs som sen förstärks
med gräsdies i samma stil.


Cirklar, ringar och enameldots i en kombo.


och såklart - Stickers. alltid något jag återkommer till för att snabbt och
smidigt att få till en dekoration.

Tack för att ni tittade in och hoppas ni fick lite inspiration 😊

//DT-Pernilla
mitt pysselkonto på insta: @pillanspyssel


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar