søndag 15. oktober 2023

Oktober i minialbum

 Hej DT-Gunilla här med lite höstinspiration, nämligen ett minialbum för oktober - en fras per dag att dokumentera. Ni som är sugna kan lika gärna göra ett liknande projekt i november.

Albumet har jag gjort själv, i en storlek som var ca 6x6 tum och gjorde hål för 2 ringar på sidan. I albumet har jag använt cardstock och 4x4 plastfickor i en salig blandning.


Jag använde min silhouette för att skära ut "oktober" på första sidan, men självklart kan man stämpla månaden istället. Under bokstäverna har jag ett guldigt papper.


På baksidan satte jag lite dekorationer och utklippta pumpor från ett mönsterpapper. 


På guldpappret satte jag en gullig knapp jag hittade i gömmorna.


Första bladet för 1 oktober  var sparsamt dekorerat på vänstersidan.


Och jag satte in ett litet löst blad med almanackan för oct...


...och här har jag vänt på månadskortet.


Dag 1: 

På högersidan har vi frasen för 1:a okt: "För mig är det höst när..."


Dag 2: 

Här har jag stämplat med stazon vattenfasta stämpelfärg på en bit plast från ett kasserat häfte. 


På högersidan en selfie insatt i en 4x4-plastficka. Perfekt att använda en överbliven silvrig 2:a.


Dag 3: 

Mina favoritplagg som jag har på hösten...
långsockor och stövlar. 
Textremsorna har jag skrivit ut från datorn och limmat på.


Dag 4: 

Favoritmat på hösten är långkok-gryta. Här har jag lagt in en 4X4 sida med 2x2-fickor.



Alla höstorden hittar ni längst ner på sidan.

Tack för titten /DT-Gunilla
Följ oss på instagram: Projectlifeinorden
(gunilla_pysslar)

Alla höstorden för varje dag i oktober är:

1. För mig är det höst när...
2. Dagens väder
3. Mina favoritplagg som jag har på hösten är...
4. Favoritmat på hösten
5. En solig och krispig dag vill jag...
6. Här är jag helst för att beundra det vackra i naturen...
7. Idag blev jag glad över:
8. En mulen och regnig höstdag vill jag helst...
9. Dagens väder
10. Det sämsta med hösten...
11. Jag fotar gärna...
12. Hösten ur ett annat perspektiv...
13. Mitt bästa höstminne
14. Höstiga ljud jag hört idag...
15. Där mina fötter står
16. Dagens väder
17. Utanför min dörr
18. Det bästa med hösten är...
19. En kall höstdag vill jag...
20. En varm höstdag vill jag...
21. Det här gör jag alltid på hösten...
22. Det vackraste idag
23. Dagens väder
24. Bästa höstdrycken
25. Något gult
26. Fota exakt kl 14.00
27. I höst har jag läst...
28. I höst har jag lärt mig...
29. Ute på höstpromenaden...
30. Så här ser min höstfrukost ut
31. En höstmorgon











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar