onsdag 19. desember 2018

Lucka 19


Idag är det dags för mig, Emma, att visa en sida från min December Daily.






Alla PL-kort är, som jag skrev i min förra post, hemgjorda. Jag har använt ett par att de kort jag tillverkade i förväg, men de flesta kort är gjorda under själva processens gång. Det blir helt enkelt lättare att anpassa dem precis så att de går i hop med de färger, foton, tema och dekorationer man vill använda till just den sidan man håller på med.

Som dekoration har jag använt mig av die cuts (både köpta och hemgjorda), wood veneers, stickers och enamel dots. Många element sitter också på 3D-kuddar, såsom die cut-granen och den vita blomman, något jag använder ofta på mina PL-sidor eftersom jag tycker det ger ett extra intresse.

Fillerkortet i 3x4 med en röd rosett kommer inte till sin rätt på bilden. Den vita bakgrunden är inte helt vit, utan har glansiga ord skrivet i vitt på den. Det är en sådan där typisk detalj som kan vara svår att fånga med kameran, men nedan kommer en närbild på kortet, så kanske det syns lite i alla fall vad jag pratar om.

Det var allt för mig denna gång, hoppas ni blev inspirerade!
~Emma


*

Norsk: I år kan du vinne premier hver dag, med å legge igjen en kommentar her i bloggen. Du har frem til kl 21.00 i kveld, før vi trekker en heldig vinner. Denne blir publisert i eget innlegg.

Svensk: I år kan du vinna priser varje dag genom att lägga in en kommentar här i bloggen. Du har fram till 21:00 ikväll innan vi drar en vinnare. Detta kommer att publiceras i ett enskilt inlägg.

Dansk: I år kan du vinde præmier hver dag ved at sende en kommentar her i bloggen. Du har indtil 21:00 i aften, før vi finder en heldig vinder. Dette vil bli offentliggjort i eget post.


Dagens premie er sponset av vår flotte sponsor Papirdesign


Dagens premie. Luke 24


N: Husk også vår utfordring som går hele Desember. Lag ett tittelkort/pl-side. 
Legg inn link til ditt bidrag her: Adventskalender

Lykke til!!

S: Kom också ihåg vår utmaning som varar hela december. Skapa ett titelkort/pl-sida.
Lägg till länk till ditt bidrag här: Adventskalender

Lycka till!!

DK: Husk også vores udfordring, der varer hele december. Opret en titel kort/pl-side.
Tilføj link til dit bidrag her: Adventskalender



Held og Lykke!!

14 kommentarer:

  1. Koselig og flott side også fint med så mye tekst :)

    SvarSlett
  2. Very pretty page. The title card is lovely with the woodgrain background. Hugz

    SvarSlett
  3. Så fin og koselig førjulsside 🎄✨

    SvarSlett
  4. Så koselig PL-side, som dokumenterer førjulstiden 🎅🤶🎄☃️

    SvarSlett
  5. Koselig side! Likte godt kort kortet med juletreet på 😊

    SvarSlett
  6. Koselig side. Flott bruk av hyssing som sløyfe.

    SvarSlett
  7. Skikkelig koselig juleside :)

    SvarSlett
  8. Så fin juleside🎄🤶🏻🎅🏻

    SvarSlett
  9. Dejlig PL-side. Er vild med dine hjemmelavede PL-kort.

    SvarSlett
  10. Veldig fin December Daily side du har laget 😍 Koselige minner 😊

    SvarSlett