søndag 2. desember 2018

Lucka 2, December Daily-förberedelser


I dag vil vi her i Project life i Norge ønske velkommen til ett nytt navn i designteamet vårt. 
Ta godt imot:

EMMA FRYXELIUS


Jag heter Emma, är 39år gammal och bor i Karlstad med min man och våra sex barn. Jag började som kortmakare för 20 år sedan, och PL testade jag för första gången 2013, efter att av misstag ha köpt ett kit med plastfickor och 12x12’’-papper som var menade för PL. Det tog ett år innan jag verkligen fastnade för formatet och hittade min stil, men sedan dess har det blivit månadsvis i 12x12’’ och en del album i andra format. Jag ser verkligen fram emot att få inspirera er alla, och i min tur få inspiration av er!

I dagens lucka finns mina förberedelser inför årets December Daily. Det blir femte gången jag gör DD, men det är första gången jag gör alla kort själv från grunden. Jag köpte papper i 12x12’’ respektive 6x6’’, stickers och die cuts från en och samma serie, och plockade ihop bokstäver, washi och lite annat smått och gott som matchade.

 Jag började med att med min Cameo skära ut egna die cuts ur några av mönsterpapperna. Det är enkla sådana, såsom tags, ramar, och geometriska former. De är bra att ha till journaling eller bara som dekoration.

Sedan gjorde jag titelsidan, i år blev det en hel 12x12’’ eftersom novembers PL kommer att sluta på vänstersidan av ett uppslag (jag har inte PL:at oktober och november ännu, jag väntar på att några foton ska bli klara). Så här ser den ut:


Ett av de stora mönsterpapperna hade en ram med vit mitten, och jag skar bort denna vita mitt med en kniv så att bara ramen var kvar. Bakom denna satte jag sedan vellum, där titeln står med bokstäver i röd folie. De bokstäverna köpte jag för nästan tio år sedan, men de råkade passa perfekt till pappersserien som har inslag av just folie i exakt samma röda nyans.

Jag har också satt fast stickers och die cuts med 3D-kuddar lite här och var på själva ramen, för att ge lite liv i den. Jag har ännu inte bestämt om jag ska ha ett mönsterpapper bakom vellumet eller inte, det får vi se.

Jag gjorde också en handfull var av filler- och journalingkort, för att spara lite tid så att jag inte ska behöva göra precis alla kort mitt i processen. Här är några 4x6’’:



…och några 3x4’’:


Bägge storlekarna har antingen mönsterpapper eller rutiga basic-kort som grund, och så har jag kombinerat papper, die cuts, stickers och så vidare för att göra varje kort. Jag har med flit lämnat plats på dem för att kunna sätta dit siffror, så de är inte helt klara.
Så, nu är jag redo för december, hoppas ni är det också!

Emma!

Det blir spennede å følge Emma videre fremover. Varmt velkommen hit til oss!

*

Norsk: I år kan du vinne premier hver dag, med å legge igjen en kommentar her i bloggen. Du har frem til kl 21.00 i kveld, før vi trekker en heldig vinner. Denne blir publisert i eget innlegg.

Svensk: I år kan du vinna priser varje dag genom att lägga in en kommentar här i bloggen. Du har fram till 21:00 ikväll innan vi drar en vinnare. Detta kommer att publiceras i ett enskilt inlägg.

Dansk: I år kan du vinde præmier hver dag ved at sende en kommentar her i bloggen. Du har indtil 21:00 i aften, før vi finder en heldig vinder. Dette vil bli offentliggjort i eget post.


Dagens premie er sponset av vår flotte sponsor Papirdesign


Dagens premie. Luke 2


N: Husk også vår utfordring som går hele Desember. Lag ett tittelkort/pl-side. 
Legg inn link til ditt bidrag her: Adventskalender
Lykke til!!

S: Kom också ihåg vår utmaning som varar hela december. Skapa ett titelkort/pl-sida.
Lägg till länk till ditt bidrag här: Adventskalender

Lycka till!!

DK: Husk også vores udfordring, der varer hele december. Opret en titel kort/pl-side.
Tilføj link til dit bidrag her: Adventskalender

Held og Lykke!!

13 kommentarer:

  1. Gratulerer med DT-plass. Flotte tradisjonelle farger :)

    SvarSlett
  2. Oi, så flott at du lager kortene dine selv :) Også så flotte de var :)
    Jeg har mange PL kort, men synes halve moroa med PL faktisk er å lage de selv.....så jeg gjør som oftest det :)

    SvarSlett
  3. Gratulera med dt plass. Fine fargar du brukar.

    SvarSlett
  4. Kjempeflott! Grattis med DT plass

    SvarSlett
  5. Congrats on joining the DT. Very pretty journalling cards. It's fun to make them yourself. Hugz

    SvarSlett
  6. Så koselig å lage sånne fine juleminner :)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med DT plass!
    Så fine PL kort du har laget, kos deg i førjulstiden :-)

    SvarSlett
  8. Så fine PL kort du har laget og gratulere så mye med DT plass :-)

    SvarSlett
  9. Der var det mange fine tips :) Gratulerer som DT - plass!

    SvarSlett
  10. Gratulerer med DT plass. Fine tips å ta med på veien.

    SvarSlett
  11. Kjempefine PL kort du har laget :)) Gratulerer med DT plass :)

    SvarSlett