tirsdag 4. desember 2018

Lucka 4 - Förberedelse till December Daily 2018

Hej DT-Gunilla här,
Det är nu 4:e året jag gör December Daily, både för att det ger lite extra medvetenhet - visst kallas det för mindfulness? - och dels för att jag gillar att fotografera och dokumentera i den här projektformen som är varje dag under december.
I år kör jag ytterligare en form av December Daily med foton från en ord-lista som DT-Elisabeth lagt upp på flera PL-sidor på Facebook.

Album 1:
Jag inledde med dessa sidor i år i mitt separata December Daily-album:

Där har jag utnyttjat lager, och satt vissa stickers på hård genomskinlig återvunnen plast från något gammalt kompendium.

 


För att göra det enkelt för mig eftersom December brukar vara ganska fulltecknad, så har jag förberett sidorna i mitt album. I år kör jag ett minialbum och kommer återanvända en hel del pyssel-material, som blivit över föregående år.

Första uppslaget dokumenterar jag familjen:


Där kan jag redan nu skriva lite om var och en (det här gjorde jag i november)


Sen fortsätter jag berätta varför jag gör ett sånt här album: 


Inte ofta jag använder röd stämpel, det blir mest svart, men rött passar ju bra nu. Jag har dekorerat med en röd snöstjärna i trä, inhandlat på 70% rea förra året på någon blomsteravdelning på byggvaruhus någonstans. 


Mer rea-papper som jag köpt genom åren:


Stjärn-pappret som skymtar bakom, är riktigt gammalt - men jag älskar det.
Röda pappret blev över från förra årets album (Ali Edwards kit):


Mer trä-dekorationer från byggvaruhus.


Glitter kan man aldrig få för mycket av...


Lite överblivna siffror från olika butiker. 


Då är första 6 dagarna förberedda.

Album 2:
Men jag fortsätter gärna med nästa album och har även fått tag i så fina högkvalitets-papper och pynt från vår sponsor Papirdesign, här är några sidor med deras material. Här kör jag 6X8 storlek på albumet.

Första sidan kommer bli en kalender utskriven från Bye9design (se länk), där jag skriver in de olika jul-orden jag kommer fota.

 


Sen kommer mina 2 första PL-kort. Där ordet för 1 dec var: star. Så jag fotade vår adventsstjärna (men tog ett foto från förra året).

Papper, träpynt och utstansade guldstjärnor är från Papirdesign (se länk). Jag tog den överblivna kanten från pappret och klippte ner och skrev DECEMBER på med stickersbokstäver.



Dessa sidor kommer hamna i mitt andra album där jag fotar ett jul-ord varje dag från DT-Elisabets röda lista:, som ni kanske sett på Facebook? Siffran 1 är från ett ark som också är från Papirdesign, och som jag hittade hos en butik på scrapträffen jag var på i helgen.

På baksidan av dessa kort ser det ut så här, så eftersom de är så fina kommer jag fortsätta sätta foton och dokumentation där.



Tack för titten, och glöm inte våra tävlingar i december - det är så fina priser varje dag!

DT-Gunilla (gunilla_pysslar på instagram)

*
Norsk: I år kan du vinne premier hver dag, med å legge igjen en kommentar her i bloggen. Du har frem til kl 21.00 i kveld, før vi trekker en heldig vinner. Denne blir publisert i eget innlegg.

Svensk: I år kan du vinna priser varje dag genom att lägga in en kommentar här i bloggen. Du har fram till 21:00 ikväll innan vi drar en vinnare. Detta kommer att publiceras i ett enskilt inlägg.

Dansk: I år kan du vinde præmier hver dag ved at sende en kommentar her i bloggen. Du har indtil 21:00 i aften, før vi finder en heldig vinder. Dette vil bli offentliggjort i eget post.


Dagens premie er sponset av vår flotte sponsor Papirdesign


Dagens premie. Luke 4



N: Husk også vår utfordring som går hele Desember. Lag ett tittelkort/pl-side. 
Legg inn link til ditt bidrag her: Adventskalender

Lykke til!!

S: Kom också ihåg vår utmaning som varar hela december. Skapa ett titelkort/pl-sida.
Lägg till länk till ditt bidrag här: Adventskalender

Lycka till!!

DK: Husk også vores udfordring, der varer hele december. Opret en titel kort/pl-side.
Tilføj link til dit bidrag her: Adventskalender

Held og Lykke!!

9 kommentarer:

  1. Herlig ide som jeg først i år skal prøve å fullføre. Takk for inspirasjon :)

    SvarSlett
  2. For en morsom ide. Det er noe jeg må prøve. Takk for inspirasjon. Og riktig god jul

    SvarSlett
  3. Superflott. Magiske minner🤶

    SvarSlett
  4. Så moro at du lager December Daily flere ganger :)
    Jeg har litt lyst til å prøve, men vet ikke om jeg klarer å fullføre :P
    Dette var utrolig flott :)

    SvarSlett
  5. Fint! Jag är ganska ny på PL och provar mig fram....Tack för inspiration! //Millis

    SvarSlett
  6. Fin artikkel. Ha ei fin adventstid

    SvarSlett
  7. Dette likte jeg veldig godt! Så mange flotte detaljer :)

    SvarSlett
  8. Pretty albums. Love the deer on the gold doily. Fun idea. Hugz

    SvarSlett
  9. Inspirerende artikkel, kos deg videre med december daily sidene :-)

    SvarSlett