lørdag 15. desember 2018

Lucka 15 - December Daily 2018 några färdiga sidor

Hej DT-Gunilla här,
Äntligen har jag fått sätta in de första fotona i mitt December-Daily album - ett projekt för att dokumentera varje dag fram till jul. Samt i mitt andra story-album där jag fotar ett december-ord per dag från Elisabeths lista som ni kanske sett i FB-grupperna?

Jag har här fyllt på med foton på de sidor som jag förberedde i lucka 4, se länk.

Sen kommer jag fortsätta fylla på med foton under januari och februari.

Album 1 - December Daily 
Eftersom jag fick tag i ett mini-album från Ali Edwards på super-rea förra året så har jag använt det. Formatet är 6X4.

Här är första fotot från 1 december då jag var på en jul-scrap i Stockholm - så mysigt och trevligt!


Jag visste innan att det skulle bli mycket foton så jag hade i förväg gjort en liten insert-bok att sätta in fler foton från denna helg-träff.


Ändå så fick inte alla foton plats så bakom det stora fotot med alla julklappar, så har jag satt in en tag med fler foton. Jag har inte tejpat igen övre delen av fotot.


Jag har nästan bara använt gammalt scrap-material från förra året - som en utmaning till mig själv att återanvända det jag har.


Den lilla guldstjärnan blev över från en dies jag nyligen använt (Papirdesign). Joy-tagen är kvar från förra året, utskrivet från min silhouett. 

Nedan ser ni dag 2 i december-albumet.


Album 2: December-ord från DT-Elisabeths lista

Då har vi kommit mitt story-album för hösten 2018 och där har jag (liksom många andra) fotat ett ord per dag från DT-Elisabeths lista. 


Jag har limmat på december-kalender-listan på en ficka.


Sen känner ni kanske igen följande sida från lucka 4, mycket material kommer från Papirdesign. Dag 1 var ordet "Star":

Baksidan på dessa fina papper från Papirdesign såg ut så här, och där kunde jag nu sätta in de nya fotona från de första dagarna i december:


Dag 2: Santa (det är en jättefin tomte-tag på paketet och som jag faktiskt sparat).
Dag 3: Memories Jag missade att framkalla dag 3 (en adventskalender) så jag skrev minnen om adventskalender istället

Dag 4: kl 14-19 Här dokumenterade jag ett foto i timmen. Och ville förtydliga det så jag satte ett transparant blad som inledning och avgränsare:

Baksidan: 

Jag gjorde minibilder i collage via appen ABM (A beautiful mess), det finns många såna appar för telefoner. 


Dag 5: Djur
Jag fick inte till det riktigt eftersom jag ville ha ett stort foto på vår hund Billy så jag lät det vara enkla vita kort med dokumentation och enkel dekoration. Det är skönt för ögat att få vila ibland när man bläddrar i ett album:


 Det fick bli ett jätte-foto på vår hund med tomteluva på. Jag tycker det är kul att variera foto-storleken.

Dag 6: Julstäda (christmas cleaning)

Den städning jag gjorde denna dag var rejäl - jag tömde hela köket för att min granne skulle ställa upp italienska delikatesser i hela mitt kök (jag hade party för för 20 personer) .


Både ovan och under syns julpapper från Papirdesign, som passade så jättebra till mina foton. 

Dag 7 - Röd 
och då fotade jag min röda klänning som hängde på min arbetsstol hela dagen tills vi skulle ha julfest på jobbet. 


Tack för titten!
DT-Gunilla (gunilla_pysslar på instagram)

*

Norsk: I år kan du vinne premier hver dag, med å legge igjen en kommentar her i bloggen. Du har frem til kl 21.00 i kveld, før vi trekker en heldig vinner. Denne blir publisert i eget innlegg.

Svensk: I år kan du vinna priser varje dag genom att lägga in en kommentar här i bloggen. Du har fram till 21:00 ikväll innan vi drar en vinnare. Detta kommer att publiceras i ett enskilt inlägg.

Dansk: I år kan du vinde præmier hver dag ved at sende en kommentar her i bloggen. Du har indtil 21:00 i aften, før vi finder en heldig vinder. Dette vil bli offentliggjort i eget post.


Dagens premie er sponset av vår flotte sponsor Papirdesign


Dagens premie. Luke 15


N: Husk også vår utfordring som går hele Desember. Lag ett tittelkort/pl-side. 
Legg inn link til ditt bidrag her: Adventskalender

Lykke til!!

S: Kom också ihåg vår utmaning som varar hela december. Skapa ett titelkort/pl-sida.
Lägg till länk till ditt bidrag här: Adventskalender

Lycka till!!

DK: Husk også vores udfordring, der varer hele december. Opret en titel kort/pl-side.
Tilføj link til dit bidrag her: Adventskalender

Held og Lykke!!

15 kommentarer:

  1. Mange flotte sider her og tips. Tusen takk 😃

    SvarSlett
  2. Så mye flott, takk for kjempe fin inspirasjon 🌹

    SvarSlett
  3. Vilket vackert minialbum! Blev mycket inspirerad!

    SvarSlett
  4. Flott album. Takk for inspirasjon 😊

    SvarSlett
  5. Så mange fine sider, og så mye fin inspirasjon😊
    Takk for at du viste det frem😍

    SvarSlett
  6. Beautiful albums. Love this hidden tags and the dog in a santa hat. Hugz

    SvarSlett
  7. Inspirerende at se med i dine flotte albums. God idé at "gemme" flere billeder.

    SvarSlett
  8. Oi, så flotte sider! :)
    Så koselig å se tilbake på :)

    SvarSlett
  9. Helt underbara sidor i fina färger. /Annzo

    SvarSlett
  10. Takk for et fyldig og inspirerende innlegg🤶

    SvarSlett
  11. Wow, så mye flott du har laget! Tusen takk for tips og inspirasjon!

    SvarSlett
  12. Wow! For et prosjekt :) Skulle ønske jeg var så flink. Blir veldig koselig å se på i mange år.

    SvarSlett
  13. Så flott minialbum 😍 Fine sider med inspirasjon og mange gode minner 😊

    SvarSlett