onsdag 21. oktober 2020

Ny produkt - Sn@p! flipbooks

 DT-Therese här igen. Idag tänkte jag prata lite om en ny produkt jag hittat. Som vi väl alla märkt blir det mindre och mindre tillgång till de fysiska fickorna (lommer) i olika storlekar. Av en slump så upptäckte jag via youtube en ny produkt från Simple Stories. Den heter Snap flipbooks. Det är ett album i storleken 6x8" och finns i flera olika färger. Jag köpte blått och rött. 


Själva albumet är egentligen två hårda pappskivor till fram- och baksida. Där ryggen är på vanliga album finns inget skydd och man ser kanten på plastfickorna. 




Plastfickorna är fästa med en mekanism som gör det lätt att öppna och sätta i fler eller byta plats på dem. Ungefär som i de gamla albumen man använder för många många år sedan. 





Den enda skillnaden på dessa fickor och de vanliga är att dessa har en extra liten remsa som du kan se på bilden ovan och nedan. Det är för att det ska gå lättare att vända sidorna. Det är därför inte rekommenderat att använda "vanliga" 6x8 fickor i dessa album eftersom det gör att fotona kan bli böjda. 


Storlekarna är samma som på vanliga 6x8 fickor, dvs 3x4, 6x4 och 6x8. Jag köpte två extra pack. Bästa att passa på. 


Här har jag satt in några foton från ett besök i domkyrkans julkrubba. Ja tjejerna var faktiskt ända in i krubban och höll Jesus-barnet. :) De två pappren är från Primas nya serie Christmas in the Country. 


Dessa små album tror jag passar utmärkt till t ex ett resealbum, December Daily, ett födelsedagskalas, bröllop eller som ett årsalbum då man kan sätta i ganska många extra fickor. Tycker man att framsidan är tråkig är det lätt att dekorera den med papper eller färg. 

Det som gjorde att jag fick för mig att prova dem var faktiskt priset. De kostar mellan 99 och 105 kr i de svenska butiker jag har sett. Tycker det är ett väldigt bra pris för ett album. 

Det var allt för mig. Kanske hamnar 2020 års december daily i en Snap flipbook från Simple Stories. Vi får väl se ! :) 

Ha en bra dag. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar