onsdag 26. mai 2021

Att använda upp det jag har, textkort

Hej DT-Gunilla här,  

Jag har bestämt mig att använda upp så mycket jag kan av det jag har kvar i mina lager. För ett par år sen fyndade jag ett helt ark med PL-kort som man kunde klippa ut.. nu var det dags att använda det och det fick bli på ett sommaruppslag 2020.

Nu när jag ser det så här skrattar jag nästan, för det blev VÄLDIGT mycket text på det här uppslaget. Inte helt OK kanske, men rätt kul..jag kan stå ut med det! Jag är i alla fall glad att få använda de vackra textkorten.


Här är lite närbilder också. Jag har blivit inspirerad av flera i teamet att använda enamel dots, men har inte kommit på hur jag ska placera dem på korten - det har jag svårt för. Som här har jag satt de för nära varann (ska flytta isär dem sen).


Här nedan tog jag både vita och svarta enamel dots, men här satte jag de svarta lite för långt ifrån varann istället:


Förra somnaren använde jag en smart phone - app (Collect photo) där jag kunde skriva in text under foton, och det underlättade för mig sen när jag framkallade alla sommarbilderna, eftersom journalingen var klar.


För den här veckan blev det ett foto över, som inte fick plats men som jag ville ha med och det satte jag därför i en egen ficka i en udda storlek (som jag köpte på rea någon gång). Den fick nu bli en insert och titelkort på samma gång. 


Jag fångade upp färgerna från korten på uppslaget ni nyss sett och hittade till och med två rose-guld-färgade stickers från ett Planner-stickers-häfte jag hade.


Tack för titten!

Titta även in på Project Life i Norges instagram och gärna min: gunilla_pysslar

DT-Gunilla




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar