søndag 9. mai 2021

Chipboard

När jag, DT-Emma, dekorerar mina PL-album så brukar jag använda ungefär samma typ av dekorationer. Stickers, wood veneers, enamel dots och washi är väl det jag oftast brukat välja bland först när det är dags att dekorera. Uppslaget februari-mars var inget undantag, jag plockade fram mina lådor  med grejer, men sedan tog det stopp. Trots att jag nyligen köpt på mig lite nytt i den vägen så var det inget som jag verkligen kände att jag ville använda. 

Efter en del funderande så bestämde jag mig för att prova en typ av dekoration som jag nog aldrig använt till PL förut, chipboard. Jag har flera lådor fulla med chipboard, men de använder jag främst till layouter och mixed media, inte till PL. Sagt och gjort, jag hittade mycket kul i mina gömmor, och så här blev uppslaget till slut:


På det stora fillerkortet längst ned till höger limmade jag fast en rund ram med kemi-tema som var passande eftersom februari och mars verkligen var kemi för hela slanten för mig (pluggar kemi på universitetet). På februaris titelkort sitter det ett chipboard-ord, "memories" längst upp, och på den runda etiketten under det stämplade ordet satte jag en liten chipboard-pil.


 

På titelkortet för mars satte jag en chipboard-fågel, och på 3x4''-kortet längst till höger är det ett chipboard-moln. 


Jag har använt chipboard från flera olika tillverkare. Och en del "vanliga" dekorationer också, såsom washi och enamel dots. Den här smala washin med rutor i orange, blått och grönt med silverdetaljer tycker jag är så läcker! Jag har använt den på flera ställen på uppslaget.

Min vana trogen har jag "klippt-och-klistrat" med mina PL-kort, alltså klippt/skurit delar från kort som jag satt fast på andra kort, för att få lite mer som jag vill ha det.

Det var allt från mig för denna gång, hoppas ni blev inspirerade!

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar