søndag 2. mai 2021

Midsommar med Maja Design

Hej, DT-Gunilla här! 

Liksom mitt påsk-uppslag skapade jag ett midsommar-uppslag med blommiga Maja Designpapper. Inspiration att skapa egna kort har jag fått från både DT-Marit och DT-Pernilla. 


Jag har stämplat lite grått färgstänk på kanterna (se nedan) och prydde titelkortet med en bård som brukar skäras bort från mönsterpapprets nedre kant.  Själva titeln är några riktigt gamla gummi-bokstäver jag hittade.


Min dekor är enkel, enamel dots och midsommarstämpling. För att ta upp lite mer svart färg så har jag stämplat både midsommarkrans och blommor och midsommartexter.



Jag hittade även en Maja Design Tag  och satte den på ett foto, som var lite mörkt.



På sidan bredvid till höger har jag en smal insert , eftersom jag hade två överblivna foton som tillhör veckan men som jag ville separera från midsommarfirandet:


Och baksidan av denna insert inleder vecka 26 (efter midsommar) och där ser vi hur foton med text (skapade i mobil-appen "Collect") fortsätter dag för dag. 


Jag har fortsatt samma tema som midsommar-uppslaget med likadant papper, gummi-siffror och stämpling (grå färgstänks-liknande stämpel  på kanterna samt svart datumstämpel. Jag misslyckades med stämplingen mitt på sidan men dolde det med enamel dots.


Tack för titten!

DT-Gunilla

Följ oss gärna på instagram @Projectlifeinorge och @gunilla_pysslar.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar