onsdag 2. juni 2021

Att följa ett tema under en vecka: Give

Hej, DT-Gunilla här,

Nu när jag hållit på några år med Projet Life känns det som att jag behöver lite nya infallsvinklar i mitt skapande. Ali Edwards har inspirerat mig, och många andra i världen, att skriva mycket och gärna runt ett ämne/tema (story). I vecka 3 detta år, så bestämde jag mig för temat GIVE, jag har köpt ett story kit  av Ali för ett par år sen som jag ville använda upp. 


Det passade så bra just den här veckan för jag kom på att jag hade fått en blombukett av en nöjd kund som ville tacka mig för statistikhjälp som jag givit henne. 

När jag sen tänkte vidare kom jag på att o vår hund ger oss mycket glädje. 

Sen en gåva jag får varje morgon, som har blivit så självklar så man nästan glömmer av att visa tacksamhet, är att min man gör en brasa varje morgon lagom tills jag stiger upp.


Dekorationerna blev puffy stickers hjärtan i lite murriga färger. 
Jag stämplade veckonumret med min nya sifferstämpel från Hänglar & Wings. 


Ett till puffy stickers hjärta upprepades på journalingkortet.


Och sen fick jag in en puffy stjärna i gult som matchade journalingkortet i färgen. Jag har även upprepat labels på lite olika ställen. Där har jag skrivit in lite text på min skrivmaskin direkt på dessa labels. 


På albumsidan till höger fortsätter veckan och jag låter samma tema fortsätta . "Give", puffy hjärtan och labels. 

Eftersom min syster också fyller år i januari, fungerade temat GIVE väldigt bra - för vi träffades och gav varandra födelsedagspresenter. Första gången vi firade UTOMHUS ! Men min syster tillhör riskgruppen och då löste vi det så, och tog sen en kort promenad. 


Av en händelse hittade jag en halvfärdig banner som låg i min skräplåda i perfekt gul färg som matchade mina sidor så bra. Den fick åka med på ett vitt journalingkort. 

Här skriver jag om att jag ger familjen MAT varje dag, trots att jag inte gillar att laga mat.


Och här är fotot på en av veckans middagar, blir rätt kul att ta fotot uppifrån så här:


Hittade en passande chip board med text också som jag satte på
ett halvt rött. PL-kort. Det röda kortet var egentligen 6X4, men det blev alldeles för mycket rött så jag delade på det och satte en lista bredvid för att få in mer vitt.


Denna vecka blev jag inbjuden till ett digitalt party till gamla SPSS-kollegor i Europa, och det var en speciell upplevelse att få sitta med den pensionerade presidenten och prata i ett av de olika digitala mingel-borden. Även det här var en gåva från några gamla kollegor, som ordnade detta party till oss.


När man börjar tänka efter, så hittar man mycket i vardagen som faktiskt är GÅVOR... det är viktigt att uppskatta det, då njuter man mer av det vardagliga livet. Project Life är verkligen ett sätt att fånga upp nuet, och mindfulness.

Titta gärna in på PL i Norges instagram @projectlifeinorge eller till mitt instagramkonto @gunilla_pysslar

DT-Gunilla














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar