onsdag 16. juni 2021

En sommardag 2019

Hej!

DT-Therese här. Idag tänkte jag visa ett par uppslag från en härlig sommardag 2019 och det efterföljande uppslaget så man kan se hur jag skiftar färgmässigt för att anpassa efter fotonas färger.

Under semestern åkte jag hem till Arboga och umgicks med tjejerna. Vi hade en heldag. Efter en förmiddag med poserande för coola bilder hemma hos dem så lunchade vi på Subway. Därefter fick Arboga Museum ett besök. Vi fortsatte sedan till Götlunda Glass. Det var svalkande i värmen. Därefter for vi hem och avslutade dagen med kattgos och massagetåg. :)


Första sidan är en helt 6x12 tumsficka. Däri har jag satt en förstoring som är 10x25 cm. Längst ned har jag dekorerat med en wordstickers. Färgmässigt har jag utgått från Elsas Leviströja. 


Nästa uppslag har ju då naturligtvis en 6x12 sida och där sitter ytterligare en förstoring från foto shootet. :) Längst ned på denna sida sitter en etikett med en wordsticker. 

På det här uppslaget har jag fortsatt rött och vitt som färgval. På höger sida har jag tre foton, ett journaling card och ett filler card. 


Det har fotot har jag satt en vit fotomatta bakomför att sedan sätta det på ett rött kort i storleken 3x4 tum. Detta gör att fotot poppar upp lite. Och en wordsticker som finishing touches. 




Längst ned har jag en ficka som är 10x15 cm men där har jag satt ett litet kort och ett fillerkort. Dessa har jag tejpat ihop på baksidan så de inte ska åka på sniskan. 





Utflykten fortsätter på vänster sida av nästa uppslag men då i lite mer orangea färger som matchar den högra sidan som är ett nytt datum. 


Glass smakar alltid gott och ska njutas av "in the moment". Längst ned på fotot har jag gjort ett väldigt litet "cluster" bestående av wordstickers och en glass stickers. 



Längst ned har jag gjort på samma sätt om på förra sidan dvs tejpat ihop ett fillerkort och foto. I skarven satte jag en bladranka. Tejpen syns lite väl mycket på fotot men det gör den inte i verkligheten. Längst ned satte jag en gummidekoration från ett Studio Calico kit.





En av tjejernas katter hade varit borta i över en vecka och hennes mamma och pappa hade förberett henne på att han nog inte skulle komma hem igen. Men mitt i natten när pappan öppnade dörren för den andra katten så kom båda två in. Lyckan var stor. 
Jag ville dokumentera detta och hittade då denna söta journalingruta i mina lådor. Den var orange men det gjorde absolut ingenting då den passar ihop med vykortet överst på sidan och skeden i glassen. 


Det var vad jag hade att visa denna onsdag i mitten på juni. Hoppas du fann något att inspireras av. 

Ha en skön sommar!

//DT-Therese




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar