søndag 26. desember 2021

December Daily 2021

 Hej alla därute i stugorna och god fortsättning! Jag, DT-Emma,  hoppas att ni haft en riktigt härlig jul med många pyssliga paket under granen!

Idag tänkte jag visa er det första uppslaget av årets December Daily. Jag provade på December Daily första gången 2014, och har gjort det varje år sedan dess. Jag var lite sen i starten i år, dels har december varit ganska full av annat så att jag helt enkelt inte hunnit pyssla, dels har jag inte känt mig så inspirerad av det material jag hade hemma, som jag köpte för flera år sedan. I mitten av månaden beställde jag därför ett nytt kit med 6x8''-papper, ett stickersark, die cuts och enamel dots, i hopp om att det skulle kicka igång inspirationen. Det  gjorde det, och under en helg fick jag ihop första uppslaget (ursäkta att fotona är lite gryniga, det är jättesvårt att få tillräckligt med ljus så här i den svenska vintern):


Jag har kombinerat mönsterpapper med slät vit cardstock och trämönstrat. Förutom de stickers och enamel dots jag köpte så har jag dekorerat med etiketter, bokstäver och siffror jag hade hemma (som är från samma tillverkare som pappren, Simple Stories), samt wood veneers som jag också hade sedan innan. Precis som förra året valde jag att skriva all journaling i Project Life-appen och skriva ut på vit cardstock.

Titel-"kortet" är en fullstor 12x12''. Jag satt länge och letade efter inspiration till hur jag skulle göra det, och provade många olika design och alfabeten innan jag bestämde mig för att använda min nya Cameo för att skära ut titeln (min gamla Cameo, som var över tio år gammal och den första Cameo-modell som släpptes, gav upp andan under hösten. Min man köpte en ny år mig som tidig julklapp i mitten av december.). "December" är utskuret ur det trämönstrade pappret, och så har jag lagt mönstrat papper bakom. För att definiera bokstäverna mer har jag ritat med vit penna runt dem. "Daily" är utskuret ur vit cardstock och fastsatt på 3D-kuddar.

Min ursprungliga plan var att dekorera med stickers och die cuts, men det var bara etiketten med årtalet och ett litet stickershjärta som till slut limmades fast.




1: Vi får en digital julkalender varje år av goda vänner till familjen, så jag har tagit en screen shot av den och dokumenterat. Journaling-kortet består bara av en remsa mönsterpapper, en ordstickers och en siffra.

2: Här har jag dokumenterat årets julkort, även om bara en av de tre varianterna jag gjorde hamnade på bild. Kortet är bara ett foto med siffra och text.

De tre filler-korten består bara av mönstrat papper, förutom på det ena där jag har satt en stickers på 3D-kuddar.

3: Även om det varit kallt i några veckor, har vi i Karlstad inte fått någon snö, men denna dag kom det äntligen några millimeter. Jag satte ett foto på ett 3x4''kort och dekorerade med en wood veneer.

4: Jag brukar alltid ha en To Do-lista i början av december. Denna är dekorerad med an smal remsa mönsterpapper och en etikett. Bokstäverna är samma trämönster som det trämönstrade mönsterpappret (säg den meningen snabbt tio gångånger, ha, ha).

Det var allt för mig denna gång. Glöm inte vår tävling under december, som ni kan läsa mer om här. Gott Nytt 2022 på er!


~Emma

2 kommentarer:

  1. Så kult og stilig! Jeg bare digger forsiden med "treverket" bak :)
    Fortsatt god romjul :)

    SvarSlett