søndag 19. desember 2021

Årets juletræ

Hej. 

God 4. søndag i advent.

DT-Line her med et 6x12 julelayout om vores juletræ.


Da vi ikke har bil bærer vi altid vores juletræ hjem. Heldigvis sælger spejderne juletræer tæt på hvor vi bor. Jeg fik en af drengene til at tage et billede af os når jeg ikke selv kunne. De er efterhånden vant til at være fotografer for deres mor. 



Jeg tager altid en masse billeder af juletræet, både før og efter pynt. Ofte kommer jeg dem i en flippocket eller laver en selv ved at bruge washi. På indersiden har jeg sat et fillerkort fra en gammel Ali Edwards December Daily kollektion. Jeg overvejede at sætte chipboard på, men jeg synes det er så fint et kort, som ikke behøver mere pynt.

 


Kortet med min tekst fra In A Creative Bubble, som jeg har købt digitalt og printet ud. Jeg plejer at sætte de digitale kort ind i Word og printe ud på 180 g hvid papir. Printeren indstiller jeg på "andet mat fotopapir". Det giver et flot print, og når papiret er så tykt, er det også godt at skrive på. Hvis jeg bruger alm printerpapir, bløder farverne igennem.  

Juletræet blev betalt over Mobilepay, så jeg har inkluderet et skærmprint af kvitteringen. Jeg synes det er en skæg måde at dokumentere prisudviklingen på og så kan vi heller aldrig huske hvad juletræet kostede sidste år. Jeg havde først klippet det lille tag over, fordi jeg ville bruge det som pynt et andet sted. Men det passede ikke så godt der hvor det sad, så jeg satte de to dele sammen igen og satte på skærmprintet af betalingen. 


Jeg har brugt en del stickers fra mit favorit mærke October Afternoon. De eksistere desværre ikke mere, men jeg har stadig en del af deres produkter. Især deres julekollektioner er så skønne og meget brugbare selv om de er gamle. 

Wordstickers er fra October Afternoon og det er de små tyrkis alphas også. De røde alphas er fra Studio Calico. Puffystickeren på titelkortet er fra FlyingTiger.


Jeg håber I alle får nogle god juledag. Glædelig jul!

2 kommentarer:

  1. Så flott side om årets juletre :) Det er jo bare noe som MÅ dokumenteres :D

    SvarSlett