onsdag 13. april 2022

Hur kombinerar man skärgårdsliv med lantliv?

Hej!
DT-Marit här. Idag tänkte jag visa en sida där jag stod inför utmaningen hur man kombinerar skärgårdsliv med lantliv.
När jag planerade mina sidor med sommarens foton så hade jag för få bilder kvar från vår tur till Hunnebostrand för att de skulle bli en egen sida. Och för få från lantlivet hos mina svärföräldrar. Så jag tänkte då att de får hamna på samma sida.
Men då jag nu skulle göra sidan så blev det ju svårare. Hur kombinerar man skärgårdsliv med lantliv?

Resultat ser ni nedan. Min tanke var att välja papper som både matchar skärgården och landet. I det här fallet papper med trä-struktur från ett pappersblock från Simple and Basic som jag kombinerat med ett PL-kort från ett 12*12 papper från Simple Stories Farmhouse Garden, för att få in mer lantkänsla.
Jag tyckte pappret med trä-struktur passade bra både skärgården och landet.


Hönor på foto, PL-kort och stämplade på mitt träpapper fick knyta ihop lantkänslan.
Kanske kan det även ge lite inspiration nu inför påsk?


Fångade upp det röda i huset, rosor och hönor med röda enamal dots.
Skrev platsen på träpappret och stansade ut. Tyckte det blev lite coolt att sätta den på pinnen på fotot. Blev lite skylt-känsla.


Här är produkterna jag använt.


Blocket White Wood från Simple and basic. Jag köpte mitt hos Rozzans Scrapbooking



Det var allt för idag. Hoppas ni fått lite inspiration hur man kan kombinera olika tema. Och kanske även fått lite påsk inspiration.
Önskar er alla en Glad Påsk!


/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar