søndag 10. april 2022

Svart och vitt med siffror, LO och Silhouette Cameo

 Hej DT-Gunilla här,

Så trodde vi att våren var här och då kom det snö i nästan hela landet! Aprilväder! Därför kommer ni få se en LO med snö som jag kombinerat med dagens PL-sida.

Utmaningen denna gång var att göra ett uppslag som INTE liknade något annat jag gjort tidigare, jag testade SVART papper och vita gummi-siffror och fick en association till spelkort - så därför lade jag in lite svarta hjärtan (typ spader).


Jag känner mer och mer hur viktigt det är att använda upp allt gammal jag har i mina gömmor, här är det gummi-siffror som fick göra entré. För att de skulle synas lade jag en svart cardstocks-matta bakom mina collagefoton. 


Min dokumentation såg också helt annorlunda ut jämfört vad jag gjort tidigare, jag skrev på samma sätt som fotona i collaget var placerade. Som collaget längst ner till höger.


Alla svarta hjärtan är utskurna från min silhouette-maskin och alla orange-färgade hjärtan är puffy stickers som jag älskar. Har också sytt lite och satt överbliven sytråd under ett hjärta.


Dekorationerna på min PL-sida skulle nämligen matcha min LO som såg ut så här:


Här ser vi upprepning av orange-färgade hjärtan, samt ett cirkelformat papper från Ali Edwards Season-kit. Som vanligt fyllter jag på med stämplar (från Ali Edwards Season-kit) på vellum. 


Sen en digital Vinter-text som jag köpt av en tjej (Inger Svensson) som håller i Scrapperian på Facebook.


Lite roliga utskurna tassar på min Silhouette Cameo på kanten av LO:n. Supernöjd med hela uppslaget, som jag från början var lite skeptisk till hur jag skulle få ihop!


Tack för titten och titta in på Instagram-bloggen också: @ProjectLifeiNorge.
Välkommen in på mitt instagram också @gunilla_pysslar.

DT-Gunilla



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar