søndag 3. april 2022

Mix and match med enfärgat och mönstrat

Hej!
DT-Marit här. Idag tänkte jag visa en marin sida från sommaren 2021. Jag har gjort egna PL-kort och dekorationer och jag har utgått från pappersblocket Off Shore II från Piatek 13. (se bild längre ner i inlägget.
Jag har mixat och matchat enfärgat och mönstrat. Min sida är skapad utifrån tre enfärgade papper och ett mönstrat.


Dessa papper har jag använt på min sida. Tre enfärgade, med svag struktur, och ett mönstrat med livbojar.


Jag vågar sällan skära i mina foton och sätta papper bakom, men här utmanade jag mig själv och gjorde det. Fotot satte jag på en fotomatta av det beige pappret och stansade ut bokstäver från samma papper. Bokstavsdiesen kommer från Tim Holtz.
Basen för mitt titelkort fick bli det mörkare blå pappret. Datumen är stämplade med Becky Higgins datumstämpel på det ljusblå pappret. Dessa stansade jag sedan ut med ett par nya dies från Gummiapan som jag är så glad att jag köpte. Se sist i inlägget.
En boj stansade jag ut med en cirkeldie och den fick bli brytpunkten mellan datumen.


Pappret med bojarna fick sedan utgöra enkla vimpeldekorationer. Förutom upprepningen av mönsterpappret så har jag också jobbat med att upprepa cirklarna. De finns i bojarna och här i tallriken. Vars färger även matchar det mörkblå och beige pappret perfekt.


Ett fillercard skapades med mönsterpappret och en kompass-stämpel från Gummiapan. Även i kompassen upprepas det runda.



Blocket jag använt ser ut så här och kommer från Piatek 13. 


Diesen Textrutor från Gummiapan. Så användbara till PL om man vill stansa ut en liten textrad eller datum.


Det var allt för idag. Hoppas ni fått lite inspiration kring hur ni kan skapa genom att mixa och matcha enfärgat och mönstrat.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar