onsdag 20. juli 2022

Med SUP i skärgården - en CAS-sida

Hej! 
DT-Marit här. Hoppas ni alla njuter av en härlig sommar och semester.
Jag har precis avslutat min semester och är nu tillbaka på jobbet.

Jag tänkte idag visa upp en väldigt stilren sida, verkligen Clean & Simple, en så kallad CAS.
Ibland gillar jag när det går undan lite i mitt album och då är det skönt med en snabb sida.

Vitt albumblad som bas, stickers, stämplar och distresser är allt jag använt. Perfekt om man är nybörjare och kanske inte har så mycket saker. Eller kanske man tar med lite pyssel på resa eller träff och då är det bra att veta att man kommer långt med enkla medel.

Så här blev min CAS-sida.

Jag har använt mig av puffy-stickers från American Craft (Thickers - Sunset). Visst är de ljuvliga i färgen?!

Jag ville ha SUP:en i fokus men ändå få med att vi var på Gränsö. För att rymma lite text med vad som hänt under dagen så fick ordet "på" bli med andra lite mindre bokstavs stickers.


Gillade effekten med mina puffy stickers.

Mitt filler card gjorde jag själv med lite olika stämplar. Motivet är nog en surfbräda, men den fick räknas under SUP. Här la jag på 2 olika färger på stämpeln för att matcha bokstäverna. Jag har använt Distress-dynor, fossilized amber och victorian velvet. Den ena var en Ink och den andra en oxide, men det valet gjordes på vilken färg jag hade i vilken dyna. Bägge funkar att stämpla med.
Jag valde sedan att stämpla lite passande ord kring SUP:en. Nedan ger jag lite tips på hur man kan testa att det blir snyggt och att få det rakt.

Mina stickers från American Craft innehöll även lite hjärtan och stjärnor, så jag har använt dessa som matchade stickers.

Här är stämplarna och distresserna jag använt för mitt filler card.


Här är de fina stickersen från American Craft (Thickers - Sunset)

Jag lovade ju här ovan att jag skulle ge lite tips på hur man smidigt kan testa om det man tänkt stämpla blir snyggt.

Jag började med att stämpla surfbrädan. Redan här använda jag mig av min Stamp perfect. Här la jag på 2 olika färger på stämpeln för att matcha bokstäverna. Jag har använt Distress-dynor, fossilized amber och victorian velvet. Den ena var en Ink och den andra en oxide, men det valet gjordes på vilken färg jag hade i vilken dyna. Mitt på la jag färgen lite omlott. Ovanpå detta la jag sedan en bit OH-plast.

Jag valde sedan ut stämplar jag ville ha på mitt kort. La dem ovanpå och stängde igen så de fäste.


Sedan provstämplade jag i svart. Här får man en bra blick över hur det ser ut. Kanske är någon stämpel sned, kanske täcker det motivet för mycket osv. Här kan man testa och justera hur mycket man vill. Jag torkar bara av OH-plasten emellan testen.


När jag är nöjd så plockar jag bara bort OH-plasten, ser noga till att inte rubba PL-kortet och sedan stämplar jag igen. Perfekt resultat och man kan gå på med färg i flera omgångar.


Det var allt för den här gången. Önskar er alla en fortsatt härlig sommar.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorden eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar