søndag 10. juli 2022

Somrigt uppslag från årets skolavslutning

 Hej!

DT-Therese här. Idag tänkte jag visa mitt uppslag från årets skolavslutning. På Stadskällaren i Arboga har man något som kallas Skolavslutningsbuffé till ett bra pris. Jag har aldrig kunnat vara med tidigare eftersom jag jobbat men i år var jag halvtidssjukskriven den dagen så jag kunde vara med. Jättegod mat, trevligt sällskap och jättegod mat. 

När jag tänker skolavslutning så tänker jag färgerna gult och blått som i svenska flaggan och vitt som i kläder. Journalingkortet är från Simple Stories Summer farmhouse-collection.

Så här blev uppslaget. Vänstra sidan är en 12x12 ficka. 


Höger sida är en av mina favoritfickor, 10x12 med både liggande och stående 6x4 kort. 


Själva titelkortet är ett flaggpapper med skarpa färger på ena sidan och lite "fadade" på andra sidan. Jag valde den fadade sidan men klippte ut ett par flaggor från den andra och använde på uppslaget. Bokstäverna är från ett Maggie Holmes papper som heter Sunny Day. Som ni ser så är det olika somriga ord på engelska men jag gillar att tänka utanför boxen så jag färglade och klippte ut de bokstäver jag behövde för att stava till sommarlov. Ovanför stämplade jag ordet Äntligen. 



Pappret som bokstäverna kommer ifrån. Det som blev över har jag naturligtvis sparat och kommer använda till andra ord. 


Studenttåget for förbi när vi gick ifrån restaurangen så de fick bli med på ett hörn. Här har jag klippt ned ett stort papper till ett 3x4 och använt som bakgrund. 


Ett foto från lunchen. Jag satte fotot så långt åt vänster jag kunde (efter att jag beskurit det). Då fick jag ett större gult fält till höger där jag satte lite dekorationer. Ett blombukett som jag fuzzy-klippt och en wordsticker.  Ett bra sätt att få med lite dekorationer så fotot poppar lite. 


Här har jag använt mig av samma metod. Sveas tröja var ett stort vitt fält så då satte jag dit lite blommor som jag klippt ut. 




Ja det var vad jag hade att visa idag. Hoppas att du fått någon inspiration eller idéer. 


Ha det gott i sommarvärmen //DT-Therese







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar