onsdag 14. september 2022

Inspiration - en viktig del av vårt skapande

Hej!
DT-Marit här. Hoppas ni har en bra vecka trots att hösten har börjat göra sig påmind.

Idag tänkte jag skriva lite om det här med inspiration och hur viktigt det är för oss i vårt skapande. Oavsett om vi gör Project Life, kort eller LO behöver vi få inspiration. Det är en viktig del av vårt skapande.

Samma sak gäller när det kommer till att köpa nya saker.
En stämpel eller ett papper kan se tråkigt och alldagligt ut, men så ser man den i ett nytt sammanhang och får en helt annan inspiration kring den och får massa nya tankar.

Häromdagen bloggade DT-Emma om att hon blivit inspirerad av mig. Innan jag började läsa texten så såg jag hennes fina sidor och tänkte "Wow, vilka fina PL-kort hon gjort".
Så läste jag att hon inspirerats av mig. Men hur är det möjligt tänkte jag, för jag blev ju just inspirerad av det hon gjort.
Visst är det häftigt hur det fungerar?! Hur Emma inspirerats av mig, gjort sin egen tolkning av det och hur jag sedan blir inspirerad av henne.
Så viktiga vi är för varandra i vårt skapande. Att vi både ger inspiration till varandra men också finner inspiration av varandra.

I dagens uppslag har jag inspirerats av flera av mina DT-kollegor. Tillsammans med DT- Pernilla delar jag kärleken till papper med trä-struktur. 
Av DT-Emma har jag fått inspiration att klippa delar från papper och PL-kort för att i sin tur skapa nya PL-kort.
Av DT-Gunilla fick jag tipset att använda wood veneers för att förstärka en känsla/tema på en sida.

Så här blev mina sommarsidor från Öland. Till mina PL-kort har jag använt vita albumblad och ett mönstrat papper 15*15 cm. Det räckte till hela uppslaget. Pappret med trä-struktur går i blått och jag tyckte det matchade mina foton så fint. Pappret kommer från ett block från Studio Light - Summer Breeze. Se bild sist i inlägget.
 

Enkelt fillercard med endast en stor stjärna som dekoration. Stjärnan fick symbolisera vilken härlig kväll det var.
Mitt PL-kort med text består av vitt albumblad där jag satt en bit av träpappret överst. Använde en stans för att skapa lite annan form på pappret. En mindre wood veneer som dekoration. Också här i form av stjärna.


På nästa sida har jag fortsatt på samma tema och med samma papper. Mer wood veneers för att förstärka temat.


De små hjärtana har jag stansat ut från träpappret. PL-kortet är väldigt enkelt. En stämpel från Gummiapan högst upp - Anteckningar -
Den är ny, tyckte den kunde vara användbar för att skapa egna PL-kort.
En tunn list av träpappret längst ner. En cykel som dekoration för att förstärka att vi var på cykeltur.


På det andra text-kortet satt jag listen högst upp och skapade på så sätt olika men matchande PL-kort.


Tre enkla men matchande PL-kort,


Så här blev mitt uppslag som helhet. Tänka sig att endast ett mönstrat papper 15*15 cm räckte till ett helt uppslag.

Pappret jag använt kommer från det här blocket från Studio Light - Summer Breeze.

Det var allt för den här gången. Hoppas ni fått lite inspiration som ni sedan kan ta vidare till er egen grej och i sin tur inspirera andra.
Lämna gärna en kommentar om vad du inspireras av.


/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorden eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar