søndag 18. september 2022

Många minifoton i hybrid PL

 

Hej DT-Gunilla här,

När jag har mycket jag vill dokumentera utnyttjar jag collage-appar på telefonen. Jag har först kört en enkel collage-app (ABM) och sen LetterGlow för att kunna skriva digitalt på fotot (se nästa uppslag). Jag berättar lite längre ner hur jag använt apparna digitalt. 

Mina 2 uppslag

Här har jag upprepat mitt vänstra uppslag med några roliga journaling-kort jag hade i gömmorna.

Jag har fortsatt med upprepningar på det högra uppslaget (nedan) och det gäller både foto-collagen och klockslagen som jag skrivit in med appen LetterGlow.


Min insert

Den här veckan inkluderades både begravning med resa och dop, så det fanns mycket att dokumentera.

Mittemellan de 2 uppslagen ni såg ovan så har jag satt in en insert med själva programmet för både begravningen och dopet.  


Både på uppslaget och på min insert med programmet, har jag stämplat mycket bokstäver.


På de roliga journalingkorten skrev jag på min skrivmaskin: 


Medan mitt vänstra uppslag handlade mer om begravningen på helgen så handlade mitt högra mer om vardagarna den veckan. Så jag dokumenterade både dag och klockslag på minifotona. 

Så här gjorde jag digitalt:

Jag gjorde först collage i en vanlig telefon-app men lämnade en av de 4 rutorna vit. 
Sen öppnade jag collagebilden till LetterGlow och skrev dit texten (Fonten Courier har jag köpt till i appen, för att det ska matcha min skrivmaskintext). 


Titelkort och tag

Ett enkelt titelkort på högra uppslaget, även här stämplat med stora siffror.


Alla foton fick inte plats så jag satte in en liten tag, bakom ett kort. 


Tack för titten! /DT-Gunilla

Följ oss gärna på instagram:  @projectlifeinorden
(och @gunilla_pysslar)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar