søndag 2. oktober 2022

Project Life med inspiration av Heidi Swapp

Hej!
DT-Marit här. Idag med lite inspiration a' la Heidi Swapp.
Jag har länge följt henne på Instagram och gillat hur hon kombinerar stämplar och färger för att skapa tags och kort.
Jag tänkte att jag borde kunna skapa på PL-kort på liknande sätt och här är resultatet. En del stämplar kommer från just Heidi Swapp men jag har också lagt till några andra. Jag har använt Distress Ink och Distress Oxide som stämpeldynor.


På min första sida så ville jag fånga färgerna i fotografierna och få fokus på den vackra solnedgången. Med dessa stämplar och färger fick jag med bägge två. Älskar hennes fina textstämplar och valde dem i svart för att de skulle synas bättre.


Jag försökte välja färger som återfanns i fotografierna. En mix av stämplar och passande teman.


På den andra sidan flyttade vi från de orange-gröna fälten till skärgård och blåa hav. Så här blev både färgerna och temat annorlunda, men korten av likande typ.
Eftersom vi bytte plats så stämplade jag även platsen. 


Här fick en stämpel från Technique Tuesday vara med. De små söta glassarna är en mini-die från Gummiapan.


Stämplar med fokus på skärgård och cykling. Valde olika blåa färger kombinerade med grått.

Ett urval av bilder från Heidi Swapps Instagram-sida där jag hämtat inspiration ifrån.

Urval av bilder från Heidi Swapp:s Instagram

Så här blev mina PL-kort.


Detta har jag använt. Plus några andra enstaka stämplar.


En liten parentes till allt. Min plan från början var inte alls att skapa dessa sidor med inspiration från Heidi. Jag hade tänkt använda en stencil från Gummiapan tillsammans med matchande distresser. Men när jag väl gjorde PL-kortet, se bild nedan, så kändes sidan så rörig.
Jag valde då att färga in hela PL-kortet. Vilket inte heller blev bra.
Då föddes idén med Heidi Swapp och så blev det.

Kul att prova något nytt och jag kommer testa detta på fler sidor.


Det var allt för den här gången. Har ni skapat med Hedies produkter? Har ni tips på fina stämpel-kit? Lämna gärna en kommentar med tips.


/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorden eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar