søndag 23. oktober 2022

Uppslag i gult med A4-insert

Hej, DT-Helena här! 
Idag visar jag ett uppslag från mitt 2020-album där färgen gul är den genomgående röda tråden. Till det här uppslaget har jag också skapat en insert med hjälp av en helt vanlig enkel A4-plastficka.


Det var främst bilden på äggmackan som fick bli utgångspunkten för färgtemat. Några av mina andra foton valde jag att printa i svartvitt för att ytterligare förstärka den monokroma känslan. Och sedan valde jag ut fillercards, lables och små dekorationer som alla gick i gult eller svartvitt. 
Som ni ser finns inget veckokort eller titelkort på uppslaget, vilket beror på att jag i mitt 2020-album valde att PL:a månadsvis och oftast behövde göra flera uppslag för varje månad.



Jag hade två lite längre historer att berätta, och gjorde detta genom att skapa två väldigt enkla layouter i A4-format. Formatet gav mig frihet att både skriva lite mer, och få plats med fler stora foton. Texterna skrev jag ut på ett vanligt A4-papper, och sedan klistrade jag dit fotona och piffade med lite dekoration. 
En helt vanlig A4-plastficka funkar faktiskt alldeles utmärkt att sätta in i ett 12x12-album.



Tack för titten! 
/Helena






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar