søndag 16. oktober 2022

Tips på olika varianter på dekorationer

Hej!

Dags för mig, DT-Pernilla, att ge lite inspiration. Denna gång tänkte jag visa olika typer av dekorationer som jag använder mig av i PL-uppslagen och det passar ju bra eftersom vi denna månaden har temat att "göra egna dekorationer"  . Ibland har jag verkligen idétorka när det gäller att variera mig med dekorationerna, då brukar jag titta runt på pysselkonton på instagram för att få inspiration och det kan även funka att bläddra igenom tidigare uppslag  man gjort så kanske lite nya idéer kommer fram 😊

På bilden ovan har jag använt dels utstansade "prickar", även en stencil med akrylfärg som matchar färgerna och tagsen/vimplarna uppe i hörnet har jag gjort av spillpapper och bara klippt de till vimplar.

Här har jag använt en annan stans som är hål i mitten och även washitape.
När jag inte vet vad jag ska dekorera med så är washitape ett säkert kort 😉
Sen såklart bokstavsstämplar och stickers!


Här har jag använt orddies och stansat i foam och 
sen såklart enameldots (ÄLSKAR enameldots!).


Här är några av de orddies jag har och som jag ofta använder med foam.

Flares, är också toppen av dekorera  med.
Du skapar de själv med antingen mönsterpapper eller cirklar du skrivit ut, stansar ut och sen sätter du en epoxybubbla över så blir den 3D-effekt och det blir en förhöjning.

Lite exempel på färdiga flares jag har gjort klart att använda.

och slutligen; lite olika dies jag gillar att ha till dekorationer .
Gummiapan har många bra användbara dies.

Det var allt för mig denna gång!
Missa att vi även finns på instagram: @projectlifeinorden
och vill du titta mer på mitt skapande så hittar du på mig på insta under; @pillanspyssel

Ha en fin söndag!
Pernilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar