onsdag 19. oktober 2022

Sommar i skärgården

Hej!
DT-Marit här. Sist bloggade jag ju om hur jag gjort egna PL-kort med inspiration av Heidei Swapp, ni kan se det inlägget här.

Jag gillade det sättet att göra PL-kort och då jag hade fler foton kvar från samma resa så valde jag att fortsätta på samma sätt. Temat blir skärgård, sommar och glädje. Eftersom jag inte har så många Heidi-stämplar ännu så fick jag komplettera med lite egna för skärgårdstemat.


Så här blev mina PL-kort. Jag har använt Becky Higgins Grid cards som bas till PL-korten. 


Här är de Heide Swapp-stämplar jag använt. Jag har stämplat främst med Dristess Oxide då det är det Heidi Swapp själv använder. Men fick ta till några Ditress Ink också.


Gillar ni Heidi Swapp kan jag rekommendera er att följa henne på Instagram. Via Instagram har jag också hittat två andra som skapar med Heidis produkter. Dels svenska "scrappingelle" som gör massa fina tags med Heidis stämplar. Men också "craftandwine" som också skapar med Heidis produkter.


Jag får ibland frågor hur jag skriver på mina PL-kort så jag tänkte passa på att berätta om det också.
Jag har en skrivmaskin jag använder. En lite "modernare" version, om man nu kan säga det om en skrivmaskin. Men den är elektronisk och har en de andra finesser.

Jag fäster mitt PL-kort med washi-tejp på ett vanligt A4-papper och matar in det i skrivmaskinen. Jag har alltid förberett text och vet ungefär hur mycket som ryms på respektive kort.


I de fall jag ska ha med stämplar så stämplar jag oftast först, eller markerar hur mycket plats stämplarna tar.


Det var allt för den här gången. Har ni skapat med Hedies produkter? Har ni tips på fina stämpel-kit? Eller tips på fler att följa på Instagram? Lämna gärna en kommentar med tips.


/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorden eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar