onsdag 7. desember 2022

December Daily Dag 1 - Årets första julbord

 Hej!

DT-Therese här. Ja, nu är det december och julen närmar sig med stormsteg. Många av oss håller på med December Daily, det vill säga ett album med olika december- och julupplevelser.  Jag måste börja med att be om ursäkt för lite mörka foton men jag var tvungen att fota efter solens nedgång, som ju sker rätt tidigt så här års. 

Idag tänkte jag visa min sida från 1 december. Jag var på möte med facket. Efter mötesförhandligarna blev vi bjudna på julbord och vad passar bättre än att börja December Daily med lite julbord. :)

Vi var på ett ställe som heter Hem till gården här i Västerås. Det är en omgjord ladugård/stall som är väldigt mysigt. De hade pyntat så fint på gården och på loftet med vagnar, lyktor, tomtar och granar. Eftersom det är lite lantligt och en gammal ladugård så ville jag ha lite rustikt tema på sidan. 


På mitt titelkort har jag använt papper med jutevävsmönster. Jag älskar juteväv både på papper och på "riktigt" så att säga. Jag satte dit en blomma i "riktigt" juteväv från Panduro. Pappret är från Paper House Productions och heter Cat scratch. Det är egentligen ett papper med jutevävsmönster som det står kattord runt om hela men jag har valt att skära ut en bit utan orden och använda till julkort och som nu i DD. Rutan med tomte och nr 1 kommer från Stamperia och har nr SBB808. Det lilla ljuset är urklippt från ett papper från P13. Jag älskar papper med små, fina dekorationer men det är ett litet helsike att få ut dem då jag inte har någon scan & cut utan måste klippa med sax. Men med tålamod och tid så går det bra. Jag avslutade det hela med en remsa från Simple Stories Ugly Sweater-kit. Tycker det passade bra med lite stickat i det rustika. 




Bild på gottbordet. Här har jag också klippt ut ett ljus från P13's fina dekorationer. Jag fäste den med en pytteliten tillklippt 3D-kudde högst upp och nederst är den fäst med en jutevävsblomma. 





Blommar var lite för stor att få plats helt och hållet, tyckte att den dolde för mycket av granen så jag klippte helt sonika bort det som stack ut. 





Till sist en närbild på fotot med min efterrättstallrik. Här har jag inspirerats av Kelly Purkey (Paper Person) och Heba från My Little Journal. Kelly brukar ofta skriva runt tallrikar på sina foton och Heba böjer ofta sina stämplar så de följer den utklippta bildens kontur. Här har jag använt stämplar och satt dem så att de följer tallrikens kant. Jag lade bokstavstämplarna runt kanten som jag ville ha dem, tryckte sedan dit stämpelblocket och voila en perfekt (nåja) linje. 



Ja det var vad jag hade att visa från DD dag nr 1. Hoppas att ni har fått någon inspiration eller idé hur man kan dokumentera sina decemberminnen. Och kom ihåg det finns inga fel i hur man dokumenterar. Känns det rätt för dig så är det rätt! :)

Klicka gärna på etiketten för december daily så får ni fram fler idéer och inspiration. 


Ha det gott i kylan!

//DT-Therese 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar