onsdag 28. desember 2022

Stämplar och paljetter

 Jag har lyckats ta en paus från släktmiddagar och godisätande och gjort några till sidor i min December Daily (första sidan kan ni se här). Så här ser uppslaget för 9-16 december ut:


Jag har på det här uppslaget använt två av stämplarna från årets DD-kit av Ali Edwards, längst upp till vänster på vänstra sidan och i mitten längst till höger på högra sidan. Jag stämplade ena i blått på ett basic-kort, och den andra i svart på ett gult kort från kitet jag använder, klippte ut och monterade dem på 3D-kuddar på trämönstrat respektive grönt mönsterpapper. Jag har även stämplat en svart text på fotot med lucian. Fillerkortet på högra sidan där det står 'joy2, har jag använt både grön och röd stämpeldyna.

På vänstra sidan i en av 3*4''-fickorna har jag hällt i några paljetter och förslutit. Hade jag tänkt mig för, skulle jag ha planerat bättre så att korten som syns igenom den fickan skulle ha varit enfärgade fillerkort. Dessutom ser jag mu att det står 'joy' på både vänstra och högra sidan. Det blir nog en omflytt av korten senare så att det blir snyggar med både paljetternas "bakgrund" och i övrigt.

Nu måste jag återgå till släkten. Jag hoppas att även ni har en riktigt bra jul och nyår tillsammans med era nära och kära!

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar