søndag 9. april 2023

Carta Bellas Farmhouse summer

 Hej!

DT-Therese här. Vill börja med att önska er alla en Glad Påsk! Solen skiner här och det känns väldigt vårigt i luften. 

Idag tänkte jag visa första sidan i mitt mini (6x12") album om Bunge Friluftsmuseum på Gotland. Dessa kort är tagna 2011 så det är hög tid att de kommer in i ett album. Jag har letat efter en pappersserie som passar till gamla saker och historiska utflykter men det är svårt att hitta. Dock när jag såg Carta Bellas Farmhouse summer tyckte jag att jag nog kunde få användning av dessa. 


Eftersom jag bestämt mig för att göra detta i formatet 6x12 så blir det ju inte så mycket på varje sida men det tycker jag blir mer lättöverskådligt i detta sammanhang. 


Själva titelkortet är ett 3x4 kort från serien som jag stämplat på med två olika alfabet från Lawn Fawns. Jag har dessutom satt dit lite blommor från stickersarket och siffror som visar vilket år.  





Det översta kortet visar 1600-talsgården och där tycker ag det passade med en liten bit av pappret med vindflöjlar. Jag har också satt på en blomsticker i nedre högra hörnet där det syntes lite turister. Nu ses endast guiden i tidstypiska kläder. 




En utställning med vad man åt förr och vad man äter nu var uppdukad. Jag har dekorerat kortet med wordstickers och en liten blomma. 


Det var vad jag hade att bjuda på idag. Hoppas att du fann något du blev intresserad av. Och som sagt Carta Bellas papper är väldigt fina och bra kvalitet. Tjocka och stadiga. Ni kommer säkert få se mer av Bunge-albumet så småningom.

//DT-Therese


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar