søndag 13. august 2023

Min sommer scrapping

 Hei. I dag er det jeg DT-Elisabeth som vil vise dere hvordan jeg løste min scrapping på tur i sommer. Jeg får jo tilnærmet abstinens om sommeren når jeg skal være uten scrappetingene mine i flere dager, kanskje uker. Men det er alt for mye og ta med seg og plassen er jo ikke alltid så stor til hobbyen. Selv om vi gikk til anskaffelse av bobil i fjor sommer, så er plassen og vektbegrensning aktuelle tema. 

Etter inspirasjon fra DT-Helena her i PLIN, fant jeg ut at i år skal jeg pakke smart og heller lage en slags reisedagbok, der jeg også kan lime inn litt papir og pynt. Vurderte om jeg skulle anskaffe meg en reise printer, sånn at jeg kunne sette inn bilder etter hvert, men fant ut at mitt behov for dette ikke er stort nok til kostnaden. 

Gikk til anskaffelse av en bok jeg falt for hos Lyreco. En enkel linjert skrivebok og med plass til kvitteringer og reise effekter bakerst. 


    Her er det jeg tok med meg på turen


Pakket lite og lett. 
I denne røde vesken, som egentlig er en sminkeveske, 
pakket jeg ned washitape, stempelpute og litt diverse 
småpynt og tekster.


Pakket også med meg noen små pl-kort 
som ga meg sommervibber.



.   


Denne store mappen i hard plast er bare digg. 
Den er stor nok til 12x12 ark i bredden, og høyere enn det. 
Dessverre husker jeg ikke hvor jeg kjøpte den, 
for den har jeg hatt noen år nå.



Oppi boksen hadde jeg stempelplater, stickerser, ark og diverse 
som var for stor til den røde vesken.
Samt sakser, lim, teip ogl.



I en ziplock pose hadde jeg med meg en del klistermerker 
og andre sommerlige diecuts.

*

For meg ble dette akkurat nok, som ett minimum og ha med seg.
Og jeg koste meg hver dag med å skrive litt og lime inn noe som vil minne meg om denne dagen til senere. Sånn at jeg enkelt kan bla opp i boken, lese hva vi gjorde og minnes dagen. Blir jo gull verdt når jeg skal begynne på sommerbildene for året. Det eneste jeg savnet i år var dotter og litt flere binderser. Sånn at jeg kunne festet kvitteringer og billetter på de enkelte dagene. Men nå kom jo lommen bakerst i boken godt til nytte.



En kjempefin måte og få brukt opp litt rester på, 
samt alt sånt som bare ligger rundt om, 
men aldri blir brukt, eller kastet for den del.


I hovedsak skrev jeg på høyre side og limte inn på venstre. 
Da hadde jeg alltid flatt underlag på den siden jeg skrev på. 
Men det ble litt kjedelig etter hvert, 
så da ble det litt mer miksing.



De siste dagene rakk jeg ikke å lage ferdige, 
og siste dagen har jeg ennå ikke skrevet noe om. 
1 uke siden vi kom hjem nå. Så den blir nok aldri skrevet!


Guttungen og jeg byttet på og sitte i fremsetet når vi kjørte. 
Så når jeg satt bake, kunne jeg scrappe og skrive i boken min. 
På denne måten gikk timene raskt når vi hadde kjøredager


Den store boksen fungerte perfekt 
til og holde kontroll på innholdet under kjøring.


Det var det jeg hadde for denne gang. Nå er det bare og begynne på sommerbildene av året, eller ta noen av de andre årene jeg ennå ikke har scrappet. 

Ønsker dere alle en fantastisk flott høst og start på nytt arbeids og skoleår.

Følg meg gjerne på FB siden Elisabeths scrappehjørne.

DT-Elisabeth



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar