onsdag 16. august 2023

Sprog på layout

 Hej. 

Jeg, DT-Line, viser i dag et layout med vores interesse i sprog. Hvordan scrapper man sprog, at lærer sprog og et sprog som ikke er vestligt?


Min mand er i gang med at lærer italiensk og jeg selvstudere koreansk.  

 


 

Jeg har taget et billede af mine koreanske lærerbøger og da min mand lære via Duolingo, fik jeg ham til at tage et skærmbillede af hans statistik. Jeg gad godt have en statistik på mit koreanske, men jeg synes ikke Duolingo gav mig så meget, som bøgerne. 

 


På titelkortet står der "Koreansk (Hangul) og Italiensk" på deres eget sprog. 

Jeg har sat enamel dots i farvetoner fra det sydkoreanske og italienske flag. Jeg valgte pastelfarverne fordi det blev lidt hårdt nok med de faktiske farver. 

Jeg prøvede at tilføje lidt kultural flair og fandt et pizza sticker. Men jeg havde ikke noget typisk koreansk, så det blev en lille fugl som passede godt i farverne. 


Da man ikke lige kan købe Hangul (de koreanske tegn) i typiske scrapbook kollektioner eller i butikker her hjemme, måtte jeg købe dem hjem fra Sydkorea. Det var heldigvis nemme at finde på Etsy.

Journal kortet kommer fra en printable Seoul kollektion. Der står "Hej". 

Ved siden af journalkortet er et billede af min opgavebog med skriveøvelser. Det er virkelig spændende at lærer et helt nyt skriftsystem. Men det gør det også lidt svære, end at skulle lærer et sprog hvor man allerede kender bogstaverne og lydene. 

Der har manden det nemmere end mig!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar