mandag 13. oktober 2014

Förvaring mitt i ett kaos!

Jag tänkte först städa hela mitt pysselrum och sedan ta väldigt snygga och korrekta foton... sen kände jag att det skulle vara att nästan ljuga... 
Just nu är jag mitt uppe i min uppgift för Hey Little Magpie. En beställning med hela Maggie Holmes senaste kollektion ligger huller om buller i mitt rum. Tillsammans med gamla beställningar som ännu inte tagit slut och kan användas lite till... det är alltså kaos! Mitt annars så städade rum med lådor för allt är så här: 

Mitt PL-album ligger nästan alltid på en uppfälld strykbräda. Skulle behöva fixa något snyggare men har inte riktigt kommit dit ännu! :D 

De här byråerna på hjul från IKEA är toppen. Sväljer hur mycket som helst... och när man vänder de med baksidan ut så är de relativt barnsäkra!!!! 


I en av lådorna finns 3 vita lådor. De innehåller gamla dekorationer och klistermärken sorterade i färgordning. Blå/grön/gult, röd/rosa/orange och neutraler. 


Mina PL-kort är också färgsorterade på samma sätt. Jag har tagit plastinsatsen från BH's kitlådor och lagt ner dem i min låda. Enkelt! Tyvärr blir de snabbt lite överfulla... 
Jag tar alltid en hel hög och bläddrar igenom den. Tycker att det är enklare att välja på det sättet. Sen är lådorna jag har för grunda för att kunna ha korten stående! 

Ytterligare dekorationer! Dessa är inte sorterade i färg ännu. Antingen är de för svåra att klippa isär... eller så funkar de bra som de är. Här ligger även thickers och annat! I den grå lådan ligger en del dekorationer jag gjort själv. Utstansade stora grejer... 

Här är mitt kaos! Symaskinen är upptryckt i hörnet, spillpapper ligger utspritt... och det jag jobbar på ligger huller om buller! 

Allt material som jag ska använda till nästa jobb sorterar jag upp i gamla mini-kit-lådor. Förpackningarna som dekorationer kommer i brukar gå sönder då man öppnar dem (för att jag förväntansfullt sliter upp dem)... så de här lådorna är mer praktiska. Förpackningens baksida tejpar jag upp i locket (så att jag vet vad som ligger i dem). När jag använt allt jag behöver till mina blogginlägg brukar jag sortera det som blir över i färgordning istället. Och då blir det plats för nya dekorationer... 

Det var allt från mitt kaos! :)
// iddypop

2 kommentarer:

  1. Tja... så värst kaos-artat tycker då inte jag att du har det. Du har struktur och den ordning du behöver.

    Och du har inte varit hos mej.... då kan vi börja snacka kaos! *S*

    SvarSlett
  2. Jeg synes du har bra orden og system i ditt kaos jeg :)
    Den store kommoden fra IKEA er jo bare helt topp.
    Og de store vinduene med masse godt lys, heldig du :)

    SvarSlett