mandag 2. november 2015

PL kurs for ny begynnere

Hei!
I dag har jeg gleden av å fortelle dere om PL kurs for ny begynnere jeg har vært på med Linda.
Timene gikk fort og det var veldig kjekt å få mange gode tips og ikke minst fikk jeg svar på mange spørsmål jeg hadde.

Fem enkle tips som hjelper deg å komme deg i gang med project life:

1. Finn fram bildene du vil bruke, det er lurt å tenke at hvis du skal bruke sommerbilder passer nok ikke at på andre side du har bilder fra Lucia feiringen. Men til sist er det du som bestemmer rekkefølge i ditt album :)

2. Finn hvilken lomme som passer best for mengde og retning på bildene du skal bruke.

3. Se på hvilke farger og hvilken tema bildene dine har for å finne pl kort som passer best for prosjektet. Du kan også lage kortene selv, hvite som du kan pynte selv, eller i den fargen som matcher prosjektet ditt best.

4. Sett bilder og pl kortene inn i lommene og finn pynt du vil bruke, husk at det er en fordel at pynten er flat, sånn at det ikke bygger så mye når du har det i lommene. Har du lyst til å bruke blomster, er det en fordel at de er flate, men prøv deg fram og husk at ingenting er feil, det som er riktig er det som passer for deg.  Du kan også bruke washi tape, die cuts, klistermerker, rub ons, vel mulighetene er mange, det er bare fantasien som setter grenser.

5. Skriv gjerne litt tekst som forteller historien bak bildene, er det historien noe du ikke vil at alle som skal se i albumet skal lese, kan du alltid skrive det på baksiden av kortet sånn at teksten blir skjult. Jeg syns personlig at det er veldig kjekt å skrive når og hvor bildene er tatt, sånn at når vi ser i album kan vi huske akkurat den dagen.

Nå skal jeg vise dere sidene jeg lagde, jeg valgte å bruke to serier med bilder, en lomme per serie.
Nå har jeg kjøpt og fått mange pl kort, men syns enda at det er vanskelig å velge det kortet som passer best for prosjektet mitt, så denne gangen har jeg laget de fleste kortene selv.
Brukte hvite kort som utgangspunkt, washi tape, klistermerker, die cuts, stempler, deler av pl kort og håndskrift.




Her er et nærme bilde av noen av kortene jeg lagde. 


her har jeg brukt deler av andre pl kort samt tusjer. 


klistermerker, washi tape, die cuts og rub ons er brukt i disse kortene. 



Hadde ingen hjerte klistermerke så lagde mine egne ved hjelp av runde klistermerker og hjerte punch. 



Håper at tipsene jeg fikk på kurs hjelper deg å komme i gang. Husk at vi alltid har vært ny begynnere (jeg er selv ny begynner i PL verden),  så det er lov å spørre og ingenting er feil så lenge du er fornøyd og koser deg med det du lager!

Legg gjerne igjen en liten hilsen, et spørsmål eller hva det måtte være du har lyst til å dele med oss her inne på Project Life Norge.

Husk at det er ny utfordring på gang akkurat nå og tema er : Alt er lov! . Gleder meg til å se akkurat DITT bidrag.

Sees, Graciela.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar