fredag 24. mai 2019

Byttekit från Gunilla till Kada

God Morgon!
Idag är det min tur att visa vad jag gjort av det byttekit jag fick av Gunilla. Jag har haft fullt upp att göra, det var massor av saker och jag ville verkligen försöka använda allihop!

Så här såg mitt kit ut:
Massor av färg med svart som komplement. Hur kul som helst att skapa med! Att komplettera all färg med just svart hade jag inte tänkt på själv, så det var en spännande utmaning. Det enda som inte fanns i kittet och som jag lagt till på mina sidor är bokstäver. Jag har också kompletterat med några helt vita kort, eftersom jag inte hade plastfickor för bara småkort... (De stora jag fick med tog slut fort *skratt*)

I mina album hittade jag att det var lite tomt på våren 2015 så jag valde att framkalla foton från maj månad. FEM sidor blev det!

Första sidan:


Baksidan ser ut så här, och redan här har jag kompletterat med ett vitt kort. För att ändå få färg och använda de små korten har jag delat på korten och satt tex. hälften på varje sida. HÄr har jag också använt en sk. overlay; längst ner på sidan med texten "Check this out" är den. 



På tredje sidan använde jag lite andra färger och har delat alla de stora korten... Eftersom det inte blev några påskfoton funderade jag på om jag skulle ta med hönan och kycklingarna - men, va sjutton, de fick vara med, det är ändå en sidan om våren! Jag valde att använda en av de genomskinliga tagsen för att fylla ut en ficka. Jag stansade ut cirklar ur ett par kort, satte en på vaje sida och satte en enamel dot för "hålet" i min tag, en på varje sida här också. Längst ner till vänster har jag använt den andra overlay jag fick i mitt kit.



Här ett foto från när jag byggde ihop mina kort på de vita:



Nästa sida handlar om en och samma dag; även här med ihopsatta kort, här syns det lite mer. 


På min sista sida gjorde jag en sk. shakerficka. Jag har ingen fuse tool så jag gjorde en påse som jag la i fickan istället för att kort. Plast, i detta fall en del av en förpackakning, washitejp och paljetter - det är allt som behövs! Jag tog några paljetter från mina gömmor och blandade med de gröna i mitt kit.


Nu är hela maj månad 2015 klar att sätta i mitt album, känns bra att ha det klart. Och så kul jag har haft, tack snälla Gunilla för detta härliga kit!

Det blev inte mycket kvar:
Några fler kort, liite av den washitejp som gunilla satt runt påsen mina kort låg i, en genomskinlig tag, några ord och så paljetterna som såklart inte tog slut.

Imorgon kommer fler härliga sidor med byttekit från teamet, missa inte det.

Och glöm inte bort vår utmaning om att använda stämplar, du har ännu tid på dej att vara med, se här. 15 juni är sista dagen.

Ha en härlig fredag, hoppas den blir en bra start på helgen. 

Kramiz Kada

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar