onsdag 27. mai 2020

Förvaringstips för Project Life

Idag tänkte jag, DT-Pernilla visa lite tips på förvaring för PL (eller annan scrap för den delen). När man hållt på med scrap och PL några (läs många) år så samlar man ju på sig en hel del och smart förvaring blir mer och mer en utmaning. Kanske kan mina tips bli inspiration  för någon bloggläsare här?

PL-kort (nästan alla) förvarar jag i lådor fr IKEA, sorterade efter kit, jag tycker jag får en bra överblick och det finns lock till så lådorna kan ställas på varandra.


Jag har en del stämplar som jag nästan bara använder till PL 
och har satt de i egna fodral (dvd-fodral) med uppstämplat omslag.


Har även en hel del stämpelset som jag använder ofta till PL, de har jag satt i mindre Sn@p-album.
Plastfickorna med två fickor passar toppen till de större seten och fickorna med 4 fickor passar bra till mindre stämpelseten.


Plastfickor har jag en hel del för jag gillar att kunna variera vilken modell jag vill ha till resp uppslag (vilket även ibland gör det svårare ;-)
Jag förvarar de dels i ett PL-album men även i en sån här "dokumentportfölj" med olika flikar där jag märkt upp de så man ser tydligt.


och slutligen, fotona! De förvarar jag i en supersmidig förvaring. En större låda (fr Artbin)
där det finns ett gäng mindre lådor som passar i och är perfekt foto-storlek.
Ni ser ju även nu att jag INTE  ligger i fas med mitt PL... hmm :-)


Det var allt för mig! Hoppas det gav lite inspiration. 
Sköt om er och hoppas ni kan njuta av våren.

DT-Pernilla


1 kommentar: