onsdag 6. mai 2020

PL på känslor/ følelser med dies och flipup

Hej DT-Gunilla här,
I februari var vi några som bytte diecuts med varandra, det var bara att skicka i vanligt brev. Jättekul att se vad som kom i kuvertet! 

Jag har dekorerat med de diescuts jag fick och sen har jag som vanligt för mycket foton, men löste det med ännu en flip-up - fast en helt ny form.

Jag lät hjärtan-kortet sitta själv i den översta vänstra fickan/lommen, så syns det från båda håll.
Sen stämplade jag veckonumret: 34 med Stazon på vellum, som enda dekoration på titelkortet.


Varje foto har varsin känsla, en känsla/følelse  per dag, efter DT-Elisabeths idé i augusti 2019.
Varje känsla/følelse har jag stämplat med bokstäver på vellumpapper, tycker det är snyggt att kunna se igenom. Stämpeldynan Stazon är bäst att använda på vellumpapper för att slippa kladd.


Den andra sidan fortsätter med samma upprepningar, runda dies, dies med pilar, hjärtan och "kakpapper" samt stämplar på vellum...


Försökte hålla sidan lugn med mycket vita kort och dekorationer, eftersom fotona var så röriga.


Journalingen är gjord på datorn och utskrivet på vanlig skrivare.

Jag gillar flip-ups som ni vet, och har nu provat en ny variant av överbliven plast från ett gammalt häfte som jag tejpat fast med washitejp. 
Dekorationerna tejpar jag fast med dubbeltejpad stark tejp (den som är rödfärgad innan man drar bort skyddspappret). 


Så kul att testa en ny lösning! 
Viktigt när man sätter på washitejpen är att lämna en glipa
mellan de 2 korten så att det går lätt att vika upp. 


Jag döljer gärna jobbiga eller mer privata foton under en flip-up.

Det här var allt för mig denna gång!

DT- Gunilla 
(@gunilla_pysslar på instagram)






2 kommentarer:

  1. hihi...beklager....jeg ble så forelsket i valpen at jeg nesten glemte å se resten av sidene :)
    Kjempeflotte sider! Likte godt de store ordene her og der :)

    SvarSlett
  2. Ha ha - tack - ja vad man längtar tillbaks till valp-tiden!

    SvarSlett