søndag 17. januar 2021

Det sista December Daily för denna gång

 Idag ska jag, DT-Emma, visa de sista sidorna för årets (eller numera är det ju förra årets) December Daily.  Nedan är uppslaget för 24-28 december.


24: Julafton har fått en egen sida för att jag ska få plats med journaling och foton. För oss precis som för många andra så blev det ett annorlunda firande i år, och jag saknade verkligen att få träffa tjocka släkten.

25: Da'n efter Doppareda'n är för oss ofta en dag då vi bara tar det lugnt efter en händelserik julafton.

26: Så skönt att den mörkaste tiden på året nu är förbi och ljuset är på väg tillbaka.

27: Ingen rast ingen ro. Jag har tentor i januari, så det är bara att sätta sig och plugga.

28: Äntligen lite snö!

Och sista sidan för i år och för detta album. Jag får plats med två år per album och 2021 är det dags att börja ett nytt. Jag har använt samma bokstavsstickers och typ av dekorationer som tidigare för att få det enhetligt. Det stora fillerkortet gjorde jag med en utskuren ram, en stor die cut och ett par små enamel dots som järneksbär.


29: En av mina tvåor på stickersarket hade försvunnit, så jag fick göra en nödlösning. Jag tog resterna från stickersarket och satte fast på ett papper i samma färg som siffrorna och klippte ut. För att få det enhetligt gjorde jag samma sak med nian. Det blir inte så jättebra, men ibland har man inget val.

30: Vår 21:a bröllopsdag.

31: Nyårsafton.

Jag har även här använt mig av samma bokstavsstickers som tidigare. "Joy" är en stämpel som kommer från samma kit som använts förut.

Det 6x6''-block som jag köpte räckte mer än väl för hela december eftersom jag har så mycket vitt. Likaså räckte förpackningen med enamel dots (jag köpte två för säkerhets skull, men de som blev över kan man använda till annat än just jul om man vill).

Så, nu känner jag mig klar med julrelaterat för denna gång, och ser fram emot att få skapa med andra färger och teman.

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar