søndag 24. januar 2021

Disneyland Paris

 Hej på er, 

då var det dags för mig DT-Pernilla visa ett uppslag. Det finns perioder där jag har det trögare med kreativiteten och den senaste perioden har varit en sådan, Jag lade fram de fotona som var näst på tur i PL-albumet och ..... inget, det stod still, jag bara stirrade på fotona hur jag skulle få ihop ett uppslag och känna in rätt färger och kort... Jag brukar ofta kunna se uppslaget "framför" mig när jag börjar ta fram fotona men inte nu. 

Så - what to do?!. Jag tog fram en kartong med betydligt äldre foton som någon gång också ska pysslas med och fastnade för foton från Disneyland Paris, där såg jag lättare färger mm framför mig. Fotona är däremot från den tiden då jag använde äldre modell av digitalkamera, så de är tyvärr lite bleka och inte så skarpa som jag hade önskat. Nästan så man behöver göra om det besöket nu när det är helt andra möjligheter med att fota... ;-)


Jag är väl fortfarande inte helt nöjd med uppslaget men vissa perioder får man vara nöjd med 
"good enough". I mitt PL-album för resor brukar jag dekorera mer och lägger mer tid för det där lilla extra men denna gången blev det inte så. Rosa fick bli huvudfärgen med inslag av andra pasteller som matchar foton och PL-kort. Hela Disneyland andas rosa och pasteller.


Titelkortet för sidan, såklart fick det gå i rosa nyanser för att matcha slottet mm.
Kortet är gjort från ett mönsterpapper och texten är stämplad med clearstamps.
Och det går ju inte att göra uppslag om Disneyland utan att ha Musse Pigg-symbol med, gjordes enkelt av två olika hålpunchar och svart papper.


Dekoration med en flair, gjord av utstansad cirkel och epoxybubbla.


Det var allt för mig denna gång, 
Ta hand om er!

Ni hittar oss på instagram på @projectlifeinorge och 
vill ni titta in och hälsa på mig på hittar ni mig på @pillanspyssel

//DT-Pernilla




1 kommentar:

  1. Den blev jättebra bra, men som du säger ibland känner man sej inte nöjd. Men vad gör det, du har varit kreativ och inget är rätt och inget är fel.

    SvarSlett