onsdag 20. januar 2021

Glad og fornøyd

 Då er det jammen min DT-Monica sin tur til å ha innlegg på bloggen igjen! 

Dei siste innleggene fra meg har vært fra DD 2019 og i dag kommer siste sidene som eg vil vise fra album. Dei andre dagene inneholder enten bilde av venner til barna eller andre familien som ikkje vil på nett. 

Første siden er 9.des som omhandler eldstemann som har vært hos tannlegen å ordna ene framtann som han skada i en gymtime. Derfor ett stort glis og tekststickers fra Papirdesign med glad og fornøyd i tillegg til vakkert smil. Igjen er siden enkelt pynta med puff stickers i tillegg til dato i mosegummi i rød glitter. 



Neste siden er fra yngstejenta som er såå fornøyd med å ha pynta pepperkakehus. En rest fra ett gammelt mønsterark i tillegg til runde klistermerke fra Søstrene Grene. Juletreet i «trepynt» har eg sverta med walnut stain, då den opprinnelige fargen var blå. Denne sida er eg veldig fornøyd med, bilde er i fokus og pynten begrensa men tar opp fargene i bildet. 



Siste siden for denne DD som eg viser er også av minstejenta. Tradisjonen tro, så er det alltid runder før jul og ønske god jul. Denne dagen var yngstejenta med og vi var innom en leverandør fra jobben for å si god jul. Siden ho var med, så fikk ho selvfølgelig lov å prøve «styreleder stolen», det var jo stor stas for dette ble omdøpt til dronning stolen 😊 Enkelt pynt på fenne og, har eg og brukt en rest fra ett gammel mønsterark til bakside. Dette for å holde bilde i fokus. 




Totalt sett så vil eg si eg har lært følgende etter mitt første DD album: 

- velg bilder og hvilket format du vil ha på dei 

- skriv ut alle bildene før en pynter

- legg bildene i lommene 

- skal alle datoene ha samme farge/type?

- velge om en skal bruke ett kit/serie på kort/mønsterark 

- finne frem pynt på forhånd (så har man alt samla på ett sted og trenger ikkje lete etter «kanskje pynt».)


Dette er mine tanker og for noen passer dette og andre ikkje, men ved ett evt neste DD album så vil eg ha tenkt gjennom disse kommentrene over her. Eks.vis så bestemte eg meg for at alle datoene skulle være i lik farge/font i rød glitter mosegummi. Veldig fornøyd med det i starten men etterhvert så innsåg eg det at det satte begrensninger i forhold til mønsterark/kort. Men samtidig så er det jo en fin rød tråd gjennom album... 


Det var alt for denne gangen! Til vi blogges igjen, ta godt vare på hverandre ❤️


DT-Monica 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar