onsdag 27. januar 2021

Julgransplundring

 Hej!

God fortsättning önskar jag DT-Therese med denna sida om en julgransplundring. Jag började med Project Life i april 2013 så ibland slänger jag ihop en sida från jan - mars det året och det är just vad som hänt här. Brorsdöttrarna är 2 och 4½ och tycker det är kul att få komma till faster och dansa runt granen. Vi avslutade så klart med raketen. Därefter fikade vi och hade fiskdamm. 


Jag har använt Becky Higgins ficka design D det vill säga den med stående 6x4 och liggande 3x4. 

Jag hade inte så många foton framkallade men det gjorde ju att jag fick användning för några av alla PL-kort. Jag försökte hålla mig till färgerna rött, grönt och gult för att plocka upp färgerna från fotona. 




Texten skrev jag på ett stående 3x4 som jag sedan skar ned och satte fast på ett färglatt kort. Jag har satt dit peppamintkaramellerna och stången. Det andra fanns från början. 



När jag hittade detta kort tyckte jag texten passade så bra. Om ni tittar noga ser ni att foton är detsamma som det stora uppe i vänstra hörnet men kraftigt beskuret så endast tjejerna syns. 


Som titelkort använde jag ett kort ovanpå ett annat . Bokstavsstickers i gult för att fortsätta färgtrenden och sedan träfiberaktiga. Va lite orolig att de gula bokstäverna skulle bli för osynliga men de syns hur bra som helst och jag är nöjd. 

''


Ja, detta var en sida om julgransplundring som hände för åtta år sedan. Brukar ni ha eller gå på julgrnsplundring? Det heter kanske något annat i Norge? När man dansar ut julen och slänger ut granen? Berätta gärna i kommentarena. 

Ha en trevlig fortsättning på detta år som vi får hoppas blir bättre än det förra. 

Tack för mig! Ha en god onsdag folkens!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar