søndag 21. februar 2021

En solnedgång i januari

 Hej på er!

Idag ska jag, DT-Pernilla, visa uppslag och förhoppningsvis inspirera 😊. Jag ligger ju som bekant liiiite efter med min PL, men sakta men säkert betar jag mig framåt. Uppslaget jag gjort nu är det första uppslaget för 2017, efter titelsidan. Den får inleda januari. Vanligtvis är jag inte så bra på att fota i januari, februari mm, jag lockas mer när det finns ljus och en annan natur än de månaderna ger (om det inte är snö förstås!). Men denna kväll lyckades jag fånga ljuset vid en solnedgång som var helt fantastisk. Istället för att skicka upp papperslyktorna vid nyår, då det var för mycket vind, gjorde vi det i början på januari och vilken kväll det blev!


Jag satt länge med dessa foton för att klura ut vilka PL-kort jag kunde tänkas ha som matchar dessa och hittade.... INGA... det var svårt att hitta kort som fångade upp det orange och det mörka blå på det sättet. Så det blev till att göra egna. Jag fick använt min nya paperpad fr Craft Consortium (Dusk) och det hade i mina ögon ett perfekt papper som fångade upp de färger jag önskade. 



Lite stjärnor (Wood Veneers) hör ju såklart ihop med den klara himlen.




På titelkortet har jag använt clearstamp fr Kelly Creates (de brukar hamnar på titelkorten)
"Create every day" har jag lagt på fotot i en fotoapp innan jag framkallade.


here & now är utstansat i svart foam med dies från Sizzix, thinlits.

Det var allt för denna gång, tack för att du tittade in.
Du hittar oss på på Instagram: projectlifeinorge eller mig på @pillanspyssel.

Sköt om er
~ Pernilla ~

1 kommentar:

  1. Wow, awesome colours in the photo's and fabulous matching with the marbled cards. A very emotive page. HUgz

    SvarSlett