onsdag 10. februar 2021

Transparenta detaljer och hitta JOY i vardagen

Hej DT-Gunilla här,

I det här uppslaget har jag testat lite extra spännande detaljer, för att återbruka gammalt scrapbook-material och jag använder transparenta material eller effekter. 

En annan sak jag inte testat förut är att använda färgen mörkgrön i mitt uppslag där rött och orange får komma in som extra färger.

Temat för mitt uppslag (under vecka 5 och 6) var JOY: 


Här har jag använt transparenta stickers med texter (tex "Don't give up!"), men jag har satt de utanpå plastfickan. 


En gammal Ali Edwards stickers som blivit över fick vara helt själv på en tom plastficka, så att man ser rätt igenom fickan. (En kul effekt).


Eftersom den här veckan var inledningen till februari (2020) så hade jag med det på titelkortet plus vecka 5. Jag har följt "Veckans Skiss" som inspiration till titelkortets layout.


Och här kommer nästa nyhet för min egen del, att testa mörkgrön färg i uppslaget. Och det är Ali Edwards PL-kort och en röd textad chip board, som jag använt. 

Med detta  PL-kort ville jag förmedla temat för denna vecka och det vara att försöka att hitta  de glädjefulla saker vi gjort under veckan, trots att vi egentligen hade det riktigt jobbigt den här perioden. 


Sen hade jag som vanligt 2 foton som inte fick plats, men som insert använde jag en gammal transparent hårdare insert med blommor på och så tejpade jag på fotona på varsin sida. (Tror det är en insert från Heidi Swaps, för att skapa egna album).

Det här är framsidan:


Och det här är baksidan, då jag satt fotot på exakt samma plats som framsidans foto (så döljer man fotonas baksidor):


Under det transparenta insertsbladet ser man nästa veckas uppslag. Och här har jag skrivit för hand för ovanlighetens skull. Jag är inte bekväm med det, men tränar på det.

Även denna vecka letade jag fram glädje (JOY) som jag dokumenterade som tema hela veckan.


 
Kanske svårt att se men alla enamel dots är mörkgröna, en gåva jag fått av en Project Life-kompis.



Tack för titten! /DT-Gunilla

Titta gärna in på instagram: @Projectlifeinorge och @gunilla_pysslar


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar