onsdag 10. mars 2021

Tema "first" med utskrivna digitala filer

Hej DT-Gunilla här,

I januari erbjöd Ali Edwards ett digitalt PL-kit gratis, till de som ville testa på hennes story-baserade Project Life. Jag hoppade på det och fick tillgång till temat "FIRST" med digitala filer, som jag fick hjälp med att skriva ut på färgskrivare. 

Jag tyckte att 2:a veckan i januari var perfekt för att berätta och fota om temat FIRST.


Mitt nya års-kit från Ali Edward passade utmärkt till de här glada färgerna i de digitala filerna.
Så ett riktigt färgglatt rött titelkort inledde jag veckans uppslag med. Där stämplade jag datum och veckonummer och pyntade med mitt puffy stickers favorithjärta:


Jag gjorde först en färgutskrift via en vän, som hade färgskrivare.



Jag klippte ut en massa FIRST-labels från min utskrift och limmade på dessa högst upp på alla mina journal-kort, som var skrivna på skrivmaskin:


Jag valde ut ett foto per dag som hade att göra med "första gången" eller "först i år" eller "första gången på länge".

Här nedan är en bild på hur jag första gången någonsin veckohandlar så pass mycket (online med hämtning) och så berättar jag en story om det. 
Jag hade en passande shopping-stämpel som jag klippte ut och satte på limkuddar.


För att förgylla mina kort med något extra blev det puffy stickers i rött och grönt, här stjärnor.
"Weekly menu" är stämplat, medan "First"-kortet var utskrivet från de digitala filerna (den är lite vitare i färgen jämfört med mina andra kort - men i år ska jag acceptera det som inte är helt perfekt). 


Det här är sida 2 som fortsätter i samma stil som första sidan.


Mina dekorationer fortsätter med tydlig reptering: 
FIRST-labels, 
puffy stickers, 
och stämplade veckodagar,
 som jag klippt ut och limmat på fotona. 



Glöm inte att vara med på vårt födelsedagsfirande och svara på några frågor och berätta vem du är. 

Tack för titten och välkommen in att följa PL i Norge på instagram:
@projectlifeinorge

och följ gärna mig på @gunilla_pysslar

DT-Gunilla




1 kommentar: