onsdag 31. mars 2021

Påsksida med Maja Design

Hej DT-Gunilla här,
Jag har blivit inspirerad av DT-Marits fina uppslag att använda Maja Design-papper och tillverka PL-korten själv. Därför bestämde jag förra året att utmana mig själv, och använda upp påsk-pappren från Maja Design som jag hade sparat.

Så här blev uppslaget som inleds med en kalender för april:

Jag tyckte det var så fint att inleda april månad med den här utklippta kalendern från Maja Designs vackra papper, så det är en lös insert (utan plastficka), där jag stämplat april och satt på en stickers med hus och text nedtill. För att visa att det är en insert har jag satt på en grön tab överst på denna insert ("Star attraction").


På baksidan av denna insert är det lika vackert papper som jag ville visa upp. Där har jag satt på ett större förstorat foto (6X6) på mig, min man och våra grannar som var ute och promenerade - nya sättet att umgås på distans.


Jag älskar att skriva skrivmaskin på Vellumpapper.
Jag har också satt dit en cirkelfärgad stämpel på vellum och stämplat destination och en geo-tag.





Huvuduppslaget ser ut så här där vi nu är inne på vecka 15.


Jag var rädd att förstöra titelkortet när jag stämplade (innan jag skaffade "Misti" stämpelverktyg) så jag stämplade "v 15" på vellum och limmade på det. Jag har också stämplat brunt, med en speciell stämpel som ser ut som färgstänk i 2 av hörnen.


Här har jag valt en del från pappret som visar både tupp och påskliljor, och satt på minibokstäver (PÅSK) och gul pil och enamel dot. Jag har fortsatt att stämpla på brunt "färgstänk" i 2 hörn på alla PL-kort.


Det här kortet är ett annat Maja Designpapper och där har jag limmat på den utklippta nedre kanten från Majas papper, färgat in det och satt fast i nedre kanten. Skrivmaskin på vellum igen. 


Här dekorerade jag med några utklippta blommor
och har även punschat ut blommor i en cirkelform och satt på en genomskinlig flair. 


Det var kul att skapa egna kort och stort tack för inspirationen av er som jobbar med egna PL-kort!

OBS OBS OBS: Idag är det sista dagen att svara på vår lilla enkät för att få reda på VEM ÄR JAG. Tack för att du deltar så jag kan sammanställa resultatt:

DT-Gunilla

(se också @projectlifeinorge och @gunilla_pysslar på instagram)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar