onsdag 14. april 2021

Hitta glädje i svart och rosa

Hej DT-Gunilla här,

När man gjort PL över sin vardag i några år, kan man behöva lite ny inspiration i fotandet. Jag bestämde mig att fotografera något som gjorde mig glad varje dag under en vecka. Och för att utmana mig själv ville jag använda ett svart JOY-kort som blivit över för att jag inte lyckats placera det någonstans tidigare. 

Första sidan i uppslaget blev så här:



Jag gillar listor, det är enkelt att dokumentera, så jag skrev en lista med det som gladde mig mest denna vecka:


På varje 3X4 foto satte jag en remsa CHOOSE JOY, som jag klippt ut från ett PL-kort som hade 10 rader med just den texten.


På nästa sida fortsatte jag med rosa och svart.
Nästan alla kort och dekorationer är från Ali Edwards. 


En av fotona skar sig lite i färgerna så jag dolde det med ett rosa vellumpapper som en flip-up att kunna vika upp. 


På det större fotot satte jag en chip board som passade bra.


Dekorationerna var förutom "Choose joy"-remsorna, stickers-hjärtan med text. För att få lite variation satte jag häftkuddar under några stickers. Jag hittade en passande filmkamera också, vilket passade utmärkt till en filminspelning vi gjort.


Hittade ett tufft PL-kort i svart som jag piffade upp med lite rosa upphöjda dekorationer.


Tack för titten och välkommen in på Project Lifes i Norges instagram
@projectlifeinorge

och titta gärna in hos mig också @gunilla_pysslar

DT-Gunilla





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar