onsdag 21. april 2021

Mera påsk

 Hej!

Idag är det min, DT-Therese, tur att ge lite inspiration.  Idag visar jag en sida som hör ihop med mitt förra inlägg som du hittar här. I mitten har jag satt en journalingruta på det blommiga våriga pappret som går igen i förra inlägget. På resten av sidan har jag tagit upp färgerna från det pappret, bland annat grön, rosa, lila och orange. 



I rutan har jag beskrivit hur påskharen detta år var så modern. Han hade fotat olika ägg som tjejerna skulle leta efter. Mycket uppskattat. :) 


Har här jag tagit ett 3x4 tums kort och satt på ett ljuslila lite glittrigt ljuslila papper. Sedan dekorera med lite dots och ett hjärta. 



Samma bakgrundspapper och foton på två fina påskharar som väntar på att jag ska avsluta mitt arbete så vi får åka hem. 



Enameldots och Tim Holtz wordstickers. Egentligen allt man behöver. Då kan inget gå fel. Hahaha men skämt å sido så är jag barnsligt förtjust i de här två dekorationerna. På detta kort har jag beskurit fotot för att få plats med både wordstickers men även en journalruta. Båda tjejerna sover djupt och Elsa har lagt handen över huvudet på Svea precis som om hon vill känna efter att hon ligger kvar där bredvid. För gulligt för att inte faster skulle fota och dokumentera. :)




 Och som vanligt har jag använt enameldots/hjärtan. 


Ja, det var vad jag har att bjuda på denna onsdag i april. Hoppas du fann något att inspireras av. 

Ha det gott folkens!

//DT-Therese




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar