onsdag 16. mars 2022

Att använda utklippta pratbubblor på egengjorda färgglada PL-kort

 Hej DT-Gunilla här,

Jag har blivit lite inspirerad av er som använt upp sånt ni har hemma i gömmorna och tänkte idag visa upp hur jag använt mig av ett papper jag hade, fullt med pratbubblor som jag klippt ifrån. 


Jag har helt enkelt bara klippt och klistrat pratbubblor från en LO jag hade i mitt skåp:



Sen har jag satt in de utklippta pratbubblorna på vita egengjorda PL-kort.
Så här ser titelkortet ut: några enkla stämplingar, pratbubblor i lager och enamel dots.


För att få den extra dimensionen med lager/layer, har jag satt några små häftkuddar under pratbubblan. Här nedan ser vi ett till exempel på ett av PL-korten. 


Här är är högersidan som är vecka 38, dvs det blev bara en vecka per sida men med fortsatt tema av lite pratbubblor: 


Jag har blandat färgerna hej vilt, och matchat färgerna med fotona, som här då knallgula enameldots matchar våra träningskläder:


Jag har också utmanat mig att skriva för hand på det här färgglada journalingkortet, där regnbågens färger kommer igen:


Sen ett kul foto som påminner om pandemins alla "skyltar" på golvet inne i affärer:



Tack för titten!

Välkommen in i @projectlifeinorge på instagram och min egen @gunilla_pysslar







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar