søndag 6. mars 2022

Att dokumentera en dag : Day in the life

 Har ni hört talas om "Day in the life"? 

Det är något som Ali Edwards kommit på, och handlar om att dokumentera en hel dag i sitt PL-album eller i ett mini-album eller Traveller Notebook som blivit populärt.

Jag använder BARA gammalt material som jag hittat hemma, till detta uppslag.

Jag använder också en massa inserts, eftersom jag vill ha hela dagen på ett uppslag.


Så här dokumenterade jag en dag i mars 2021.


Min första sida var faktiskt en LO med mycket text:


Och den högra sidan med 2 extra inserts, såg ut så här:


Jag har min första insert med information vad vi åt den dagen: 


Och så här såg baksidan ut, där jag visade fika och godsaker vi åt: 


Sen kommer NÄSTA insert som egentligen är en halv PL-ficka dvs 6X12 i storlek. 
Den har 3 st 6X4 foton ser ut så här:


...och denna insert smälter in med den 12x12 PL-sidan som ligger bakom.


Jag använde upp några stora gamla siffror, som fick stå för klockslaget på dagen.



Sen om vi bläddrar 6X12 - plastfickan så är det här baksidan.


Och då ser högra sidans 12 x12 sida ut så här, dvs slutsidan: 


Uppslaget  ovan visar min eftermiddags- och kvällsdokumentation
och för att tydliggöra klockslaget på fotona har jag stämplat klockslaget för fotot på en bit vellum:


Och varje journalingkort visar klockslag och vad jag gjorde just då, för att spegla den verklighet vi hade under Pandemi-våren 2021.


De här journalingkorten med siffror i vänstra övre hörnet, är rester från ett Day in the Life-kit som jag köpte av Ali Edwards för många år sen.


Tack för titten!

DT-Gunilla

Titta gärna in i bloggen för PL i Norge @Projectlifeinorge
och följ gärna min egna blogg @gunilla_pysslar






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar