søndag 20. mars 2022

Att skapa matchande papper till sitt uppslag

 Hej,

Idag är det min tur, Dt-Pernilla, att inspirera. I mitt förra inlägg fick ni hänga med till Sandhammaren i Skåne och idag fortsätter vi i Skåne och denna gång Ystad och även detta uppslag ska vara i mitt PL-album för resor. 

Inne i Ystad "centrum" finns så många mysiga gränder och kullerstensgator med så fina huslängor i alla möjliga färger och med vackra rosor och andra växter längs husväggarna, perfekt för en som gillar att fotografera med andra ord 😉.

Eftersom husen på bilderna gick i gult, terrakotta och rött ville jag fånga upp detta med antingen
PL-kort eller någon annanstans på sidan. Efter mycket letande bland PL-kort och mönsterpapper så hittade jag inget i de färgerna jag sökte, något förvånad eftersom jag har både många PL-kort och även mönsterpapper.... 

Så det fick bli att skapa ett eget papper helt enkelt, ni ser det färdiga resultatet till vänster på uppslaget.
Jag har skapat det med distress oxide-dynor och "borstar" som ni ser nedan. Först övade jag mig på tekniken och testade vilka färger som skulle kunna passa till både foton och varandra.



Här nedan ser ni det färdiga resultatet och vilka färger jag använde till sist.


Inte så vanligt att jag använder så färgstarkt i mina uppslag men ibland får man passa på att testa annat när det passar till fotona. Jag valde att inte ha några dekorationer på sidan eftersom det redan är så mycket färg och annat som "händer" på fotona, så PL-kortet fick bli ett vanligt grid-kort från Becky Higgins där jag stämplade dit några hus (stämpel från Gummiapan).

Det var allt för denna gång!
Önskar er en fin dag

//DT-Pernilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar